fbpx

Stresszkezelés tréning

A TANFOLYAMOT PARTNERÜNK A(Z) The Bright Academy SZERVEZI.

bruttó 18.990 Ft Egyszeri összeg
bruttó 18990Ft Egyszeri összeg
  • Áraink az ÁFA-t tartalmazzák
  • A tanfolyam azonnal indul
  • Időkorlát nélküli hozzáférés a tanfolyamhoz
  • Személyes jelenlétet nem igényel
A stressz a XXI. századi ember egyik legnagyobb mumusa. Túl sok feladatot vállalunk, keveset alszunk és a felhalmozódott stresszel nem tudunk mit kezdeni, ezért megbetegít. Ez a stresszkezelés tréning olyan hatékony, gyakorlati megoldásokat kínál, amivel felismerheted később a stresszt okozó helyzeteket és a helyén tudod őket kezelni. A tréning során rengeteg új gyakorlatot ismerhetsz meg, amik segítségre lesznek abban, hogy egy stabil és harmonikus életvitelt tudj a jövőben kialakítani.


stresszkezeles-trening-2

Stressz vajon mi?

Fontos megismerkednünk azzal, hogy mit takar maga a stressz. A stressz olyan fizikai, szellemi és érzelmi állapotok összessége, melyek kiváltó oka a feszültség, az aggodalom és a nyugtalanság. A stressz olyan állapot, amit mindannyian szabadulni szeretnénk. A stressz testünk egészét érinti, egy görcsös állapot lesz rajtunk úrrá, szervezetünket a kimerülés veszélye fenyegeti. Ahogy a feszültség fokozódik, az adrenalin nevű hormon kiválasztása felerősödik majd pulzusunk, vérnyomásunk megnő, stresszhormon szintünk megemelkedik. Ez egy normális reakció, amit a testünk a kialakult helyzetre ad válaszreakcióként. A gond azonban akkor merül fel, amikor a stressz hosszútávon van jelen az életünkben.

 

Mivel a krónikus hosszantartó stressz kezdeti “ pörgető “ hatása elvész, ezért a szervezetünk legyengül és teljes kimerülés is felléphet.
Mivel a szervezetünk képtelen hasznosítani a felgyülemlett stressz, ezért a betegségek is sokkal hamarabb felléphetnek. A stressz része az életünknek, hiszen bizonyos mértékig az élet kihívásaira adott testi reakció. Rengeteg okból kifolyólag érhet minket stressz: munkahelyi változások, hosszantartó betegség, anyagi gondok. Rövidtávú stresszt kiválthat a forgalom lármája, a szomszédból áradó hangos zene, a folyton zajos családi környezet, a véget nem érő telefoncsörgés.. A stressz érzésekor egy viszonylagos nyugalmi állapotot egy készültségi állapot vált fel, aminek a tünetei:

 

  • szapora szívverés
  • feszült izomzat
  • heves légzés
stressz-tunetei-es-kezelese

Az ember szervezetében stressz hatására stresszhormonok szabadulnak fel, amik láncreakciót indítanak be. Emellett a sokáig fennálló stressz helyzet pszichoszomatikus tünetekben is megnyilvánul: fejfájás, gyomor fájdalom, magas vérnyomás. Ezek a testi tünetek akkor is felléphetnek, ha nem tudatosítjuk magunkban, hogy a stressz jelen van az életünkben. Ilyenkor a test próbálja felhívni a figyelmet arra, hogy túlterheltség lépett fel.  Sajnos sokszor a daganatos betegségek, krónikus gyulladások kialakulás mögött is valamilyen stresszhelyzet áll. A hosszútávú stressz más formában is megmutatkozhat, olyan alap funkciókra is hatással van, mint a figyelem, az emlékezés vagy a gondolkodás, egy idő után pedig érzékelhetjük teljesítőképességünk teljes hanyatlását.

 

Stresszkezelési technikák

A tréning elsődleges célja, hogy időben észrevegyük, hogy túl sok stressz ér minket és ezt nem tudjuk hatékonyan kezelni. Emellett abban is segít, hogy képesek legyünk felismerni a stressz elsődleges forrását, legyen az magánéleti vagy munkahelyi.  Ezt a tanfolyamot azoknak ajánljuk,, akik úgy érzik, hogy a túlzott és állandó stressz teljesen kimeríti őket. A megfelelő stresszkezelés könnyen elsajátítható, de ehhez nélkülözhetetlen a kellő önismeret. Kezdjünk el tudatosan figyelni a testünk jelzéseire, így később könnyen tudjuk finomhangolni egy - egy válaszreakciónkat. Ez a tréning segít abban, hogy a résztvevők a tanfolyam során elsajátítsák a stresszkezelés leghasznosabb technikáit.  A tréning során megtanulod felismerni a stresszt kiváltó tényezőket az életedben, a viszonyodat a stresszel, valamint olyan gyakorlati technikákat kapsz, ami során javul és fejlődik a stresszel való megküzdési képességed! Segít abban, hogy átgondolod az életmódod és a szokásaidat és kézben tartsd az életedet! 

 

Addig is nézzük mi az néhány hasznos tevékenység, amit már most stresszkezelés tréning nélkül is megtehetsz!

 

  • Tanulj meg gazdálkodni az idővel! Legtöbbünk számára elsődleges stresszforrás a határidők okozta nyomás. Tanulj meg felelősen gazdálkodni a kiszabott idővel!
  • Mozgás: Próbálj meg hetente háromszor olyan sport tevékenységet találni, amiben a kedved leled! Ez felszabadítja az öröm hormonokat, és képesek vagy sport közben elengedni a negatív gondolatokat!
  • Tudatos légzés: néhány hosszú, elnyújtott lélegzetvétel vagy váltott orrlyukú légzés pozitív hatással van a pulzusunkra és a gondolatokra.
  • Relaxáció: számunkra megfelelő relaxációs gyakorlat beillesztése a mindennapjainkba.
  • Jóga: a testi – lelki egyensúly megtalálás olyan formája, ami magában foglalja a mozgás örömét és a helyes légzéstechnikát is!
  • Énidő: Számunkra kedves tevékenység beillesztése a mindennapokba: kertészkedés, kutyasétáltás vagy kreatív tevékenység ahol átélhetjük a flow élményt
  • Nevetés: egy pár perces szívből jövő kacagásnak hihetetlen hatása van! Próbáld csak ki! 🙂 
  • Gyógynövény: számos gyógynövény bizonyítottan hatásos a stressz ellen: levendula, citromfű vagy akár a komló is.
  • Használd a képzeleted! Különböző imaginációs gyakorlatok ahol elképzeljük önmagunkat egy pozitív helyzetben, vagy akár a természetben mind jótékony hatással vannak az immunrendszerre.
  • +1 Kerüljük az energiaitalok és a túlzott kávé fogyasztását, valamint az állandó telefon nézegetést!
stresszkezelesi-technikak-tippek

A stresszkezelés tréning felépítése

  1. Bevezetés
  2. Mi fán terem a stressz?
  3. Te és a stressz
  4. A stresszkezelés kezdete
  5. Stresszkezelés, ha nem tehetsz ellene
  6. Stresszkezelés, ha tehetsz ellene
  7. Gyakorlati technikák, módszerek

 

Kiknek ajánljuk a stresszkezelés tréninget?

  • Azoknak. akik úgy érzik nincs hatékony, gyakorlati eszköz a kezükben a stresszhelyzetek fellépésekor.
  • Azoknak, akik hosszútávú stresszel küzdenek.
  • Akik szeretnék megelőzni vagy lecsökkenteni a mindennapi stresszt.
  • Azoknak akik másoknak szeretnének segíteni a munkahelyi vagy személyes problémáik okozta stressz leküzdésében.

 

Mi szükséges a Stresszkezelés tréning elvégzéséhez?

  • Stabil internetkapcsolat
  • Előképzettség nem szükséges

A képzés végén online certifikátot állítunk ki, amely igazolja a tréning sikeres elvégzését.

 

Hasonló tanfolyamok

Konfliktuskezelési tréning
Asszertív kommunikációs tréning

 

A tanfolyam moduljai

  1. Mi a stressz?
    a. Bevezetés
    b. Önismereti játék
    c. Mi történik, ha stresszelsz?
    d. Mi okozza a stresszt?
    e. A stressz típusai
    f. A stressz kialakulása
    g. Következmények
    h. Teszt
  2. Te és a stressz
    a. Ismerd meg saját viszonyodat a stresszel!
    b. Kapitánya vagy legénysége vagy az életednek? (A külső és a belső kontrollos emberek)
    c. Te melyik vagy? A-B típusú személyiség
    d. Optimisták és pesszimisták randevúja a stresszel
    e. Mennyire vagy reziliens és hogyan fejlesztheted a rezilienciádat?
    f. Teszt
  3. A stresszkezelés kezdete
    a. Megelőzés, életmód
    b. A probléma azonosítása, elemzése (Légy stressz-detektív!)
    c. Döntéshozás a megküzdési stratégiáról
    d. Teszt
  4. Stresszkezelés, ha nem tehetsz ellene
    a. Átkeretezés
    b. Stop-technika, figyelem elterelés
    c. Relaxáció
    d. Vezetett relaxáció
    e. Értelemkeresés, empátia, elfogadás
    f. Teszt
  5. Stresszkezelés, ha nem tehetsz ellene
    a. A stresszor azonosítása és a problémamagoldás stratégiája
    b. Önérvényesítés, asszertív kommunikáció I.
    c. Önérvényesítés, asszertív kommunikáció II.
    d. Hogyan mondj nemet?
    e. Hatékony konfliktuskezelés
    f. Konfliktuskezelés 5 féle stratégiája
    g. Gordon-féle vereségmentes problémamegoldás 6 lépése
    h. Céltervezés
    i. Teszt
  6. Módszerek a nyugalomért
    a. Légzőgyakorlatok
    b. Progresszív izomlazítás
    c. Tudatos jelenlét
    d. Vizualizáció
    e. Teszt
  7. További gyakorlati technikák
    a. Aggodalomrombolás
    b. Hála-gyakorlat
    c. Stressznapló vezetése
    d. Aggodalmaskodási idő
    e. Digitális detoxikáló
    f. Last minute gyakorlatok
    g. Tippek, tanácsok
    h. Összefoglalás
    i. Felhasznált irodalom
    j. Teszt
  8. Bónusz meditációs videók 
    a. 5 perces vezetett meditáció kezdőknek
    b. 10 perces vezett hála meditáció
    c. 10 perces reggeli meditáció
    d. 3 perces meditáció
    e. Önbizalom növelő meditáció