Az ügyfélszerzés a vállalkozói lét egyik legnagyobb kihívása. Ebben a tanfolyamban virtuális asszisztensek számára szeretnénk segítséget nyújtani – legyen akár kezdő vagy haladó, hogy megtalálják a számukra tökéletes ügyfelet. Megtanulhatod, hogy számodra mit jelent a tökéletes ügyfél, hogyan működik a hatékony ügyfélszerzés, milyen buktatókkal találkozhatsz, és miért érdemes minél előbb belevágni!
Állj biztos alapokon
Egy vállalkozás felépítése, nagyon hasonló a házépítéshez. Ha nem tudjuk mit akarunk, melyek lehetnek, egy adott terület erősségei vagy gyengeségei, és nem fektetjük le az alapokat, akkor a házunk és vállalkozásunk hamar összedőlhet. Tehát, az első és legfontosabb dolog, amit megtehetsz, az nem más, mint az önismeret. Döntsd el, te milyen területen mozogsz otthonosan, hova szeretnénk helyezni a fókuszpontot. Van aki számára a pénzügyi szféra áll közel, mások a kreatív szakmákban mozognak otthonosan, és olyan is vannak akik a marketing vonalat célozzák meg.
Az ügyfélszerzés előtt, ezeket a kérdéseket is tisztázni kell magadban, ki vagy te, mi a vállalkozásod célja, hogy szeretnél segíteni az ügyfeleid számára. Ha felmerülnek benned, negatív, gátló gondolatok, írd le őket. Nézd meg, mi az ami hátráltat abban, hogy elérd a célod.
Ha ezt megérted, sokkal könnyebben nézel szembe, a jövőbeni kihívásokkal.
Az eszményi ügyfél története
Ha dolgoztál már munkavállalóként, akkor tisztában vagy vele, hogy megtalálni a számodra megfelelő ügyfelet, nem sétagalopp. Erősen ajánljuk, hogy itt is vesd be a lista írás technikáját, főként azért, mert így kitisztul a kép előtted, hogy kit is keresel pontosan. Gondold végig azokat az embereket akikkel eddig dolgoztál. Milyen tulajdonságok keltenek be eredendő szimpátiát? Mi az, amivel semmilyen szinten nem tudsz azonosulni? Akár le is rajzolhatod, a vizualizáció nagyon fontos, ezáltal könnyebb lesz tudatosítani magadban. Ezzel a módszerrel egy olyan profilt alakítasz ki magadban, ami tulajdonképpen a tökéletes ügyfelet szimbolizálja, így nem esel abba a hibába, hogy mindenkivel együtt akarsz majd dolgozni, aki szembejön veled. Az ügyfélprofil kialakítása a második lépcsőfok azon a létrán, ami elvezet téged az ideális megbízóhoz.
Facebook, LinkedIn és szakmai csoportok
Ma már lehetőségek tárháza áll nyitva előtted, hogy megtaláld az te eszményi ügyfeled. Mielőtt belecsapsz, ajánljuk, hogy itt is inkább rendszerben gondolkodj, hiszen így egyszerű lesz nyomon követni, hogy kivel, mikor és hol vetted fel a kapcsolatot. Ha szeretnél, létrehozhatsz egy saját weboldalt, vagy céges oldalt Facebookon, ahol könnyen rád találhatnak. A másik, nagyon gyakori megoldás, ha belépsz különböző vállalkozói csoportokba, ahol kiposztolhatsz egy hirdetést, vagy csak megfigyelheted az eseményeket.
Próbálj meg minél aktívabb lenni, kommentelj és segíts másoknak, ha tudsz. Legyenek konstruktív hozzászólásaid, hogy mások is érezzék, profi vagy abban amit csinálsz.
A LinkedIn, azaz a “céges Facebook” ma már Magyarországon is elterjedt. A LinkedIn egy kifejezetten szakmai célokat támogató weboldal, ahol az ügyfélszerzés sokkal egyszerűbb lehet, mint Facebookon. Hozz létre egy ingyenes profilt, legyen a kezedben egy ütős stratégia, amiben ez a tanfolyam a segítségedre lesz, és nyert ügyed van.
Nézz körül!
Nem pusztán szakmai csoportokban, vagy social media oldalakban kell, hogy gondolkozz, ha ideális ügyfélről van szó. Érdemes végigzongorázni az ismerettségi körödet, és személyes üzleti kapcsolataidat. Ebbe a körbe tartozik esetleg a régi munkáltatód, vállalkozó ismerőseid, bárki akinek esetleg szüksége lehet, az általad nyújtott szolgáltatásra.
Tarts egy kis piackutatást, hogy milyen igények merülhetnek fel a környezetedben, hívd el őket egy találkozóra, vagy egy pohár kávéra.
Ez nekik semmibe nem kerül, te pedig sokkal tájékozottabb leszel.
Referenciák
Nem mindenkinek kézenfekvő a self – branding, de ez is a munka része. Kérj referenciákat volt munkaadóidtól, esetleg régebbi ügyfeleidtől, kérd meg őket, hogy írjanak rólad pár sort, amiben elmondják, hogy milyen tapasztalataik voltak a veled való munka során. Ha még teljesen kezdő vagy, akkor esetleg néhány óra pro bono munkáért cserébe biztosan lesz olyan, aki ír rólad néhány gondolatot.
Networking
A networking, a kapcsolatépítés jelensége ma már hazánkban is egyre elterjedtebb. Valójában, rengeteg lehetőséget rejt magában, mondhatjuk, hogy a kiterjedt szociális kapcsolatok egy sikeres vállalkozás alapkövei. Járj el kapcsolatépítő rendezvényekre, dolgozz coworking irodában, ahol sok “like minded” emberrel találkozhatsz. A személyes és online jelenlét egymást támogatja, a lényege, hogy akkor is építsd a kapcsolataidat, ha éppen van ügyfeled, maradj folyamatosan kapcsolatban.
Találd meg önmagad!
Végül, de nem utolsó sorban találd meg azt a képességet, ami a te szupererőd. Mi az, amit te tudsz adni az ügyfeleid számára, és más nem.
Készítsd el a saját weboldalad ( wordpress, vagy wix ) érdemes keresőbaráttá tenni, hogy a számodra releváns cégek rád találjanak.
Hirdetést is indíthatsz, akár kis költségvetéssel is Facebookon vagy Google-ön, hogy a saját célcsoportod felé. Tálald igényesen és összeszedetten saját magad és a szolgáltatásaidat.
Miről szól az Ügyfélszerzés tanfolyam?
Ez a tanfolyam virtuális asszisztensek számára készült, konkrét gyakorlati tanácsokkal lát el, hogyan tudod megtalálni a tökéletes ügyfelet.
Egy profi szakmai anyagot kapsz a kezedbe és tanfolyam végére megtalálod az első ügyfeledet!
Kiknek ajánljuk az Ügyfélszerzés tanfolyamot?
- Azoknak, akik most indultak el a virtuális asszisztens pályán és szeretnék megtalálni az első ügyfelüket.
- Azoknak, akik még nem indítottak vállalkozást, de jövőbeni terveik között szerepel.
- Már működő virtuális asszisztensek számára, ha szeretnének még több hasznos gyakorlati tanácsot.
Mi szükséges a tanfolyam elvégzéséhez?
- Stabil internetkapcsolat
- Papír, toll
- Kávé vagy tea
Hasonló tanfolyam
Matics Kata