Nap, mint nap akadnak olyan esetek, amikor gyorsan szükséged lenne rá, hogy profin tudj bánni a szavakkal, hogy meggyőzhesd partneredet. Olvasd el erről bejegyzésünket!
Mikor beszélünk tárgyalásról?
Tárgyalási helyzetek állandóan, szinte óráról órára felmerülnek. Itt most nem csak a szigorú értelemben vett üzleti alapú tárgyalásról, hanem arról a szituációról írunk, amikor olyan kommunikációs helyzetbe kerülsz, hogy irányítanod kell a beszélgetést a számodra megfelelő irányba.
Amikor a kitűzött céljaidat szeretnéd elérni egy beszélgetés során, azt már nevezhetjük tárgyalásnak. Hiszen nem kell ahhoz üzletembernek lenned, hogy tárgyalási helyzetbe kerülj. A hétköznapi élet is számos ilyen szituációt hoz. Ilyen az például, amikor párodat szeretnéd meggyőzni mondjuk egy olyan ruha megvásárlásáról, amiről ő azt gondolja, hogy nem is szükséges számodra és így csak pénzkidobás lesz.
Eljöhet életünkben az a kényes pillanat is, amikor fizetésemelést szeretnénk kérni főnökünktől. Ekkor korántsem mindegy, hogy adod elő kérésedet. A beszélgetés végére mindkét félnek azt kell éreznie, hogy elérte a célját. A másik félnek is sikerélménye kell, hogy legyen. Viszont ahhoz, hogy ezeket elérd, lényeges a megfelelő felkészülés.
A verbális kommunikáció mellett nagyon fontos a nonverbális kommunikáció is egy-egy ilyen beszélgetés során. Mindig ügyelj a megfelelő testtartásra, arckifejezésre, gesztikulációra. Na és persze a beszélgetéshez illő ruházatról se feledkezz meg!
A tárgyalásoknak vannak szabályai, hogy a megfelelő trükkökkel, fogásokkal tereljük a beszélgetést az eredményes megállapodás felé.
Az üzleti élet résztvevőjeként
Az üzleti életben a sikeresség feltétele, hogy hatékony kommunikációt folytass. Üzletemberként fontos, hogy eredményesen tudd érvényesíteni akaratodat egy-egy tárgyalás során.
Lényeges, hogy a legelső perceket építsd fel tudatosan. Ha már kialakul egy kedvezőtlen légkör, onnan nehéz visszafordítani a beszélgetés menetét. A nyitó lépések fogják meghatározni a tárgyalás légkörét, ekkor már kiderül ki a tapasztaltabb tárgyaló.
Az üzleti élet résztvevőjeként nem is kérdés, hogy a napi munkád során szükséged van olyan módszerekre, taktikákra, melyekkel partnereidet meggyőzheted saját céljaid szerint. Képes kell, hogy legyél az ellentétes érdekekből is győztes helyzetet kihozni.
Viszont, vannak olyan helyzetek is, amikor nem ajánlott a tárgyalásba belekezdeni sem, például, ha partnered követelései átlépik az etikusság határát.
Fontos, hogy ne a disztributív tárgyalásokra – vagyis, amikor az egyik fél győz, a másik fél veszít – törekedj. A nyereséged ne a másik fél veszteségéből származzon.
Ne feledd, sikeresen tárgyalni óriási versenyelőnyt jelent!
A tárgyalásos egyezség legjobb alternatívája
A tárgyalásos egyezség legjobb alternatívája a TELA, azt a legjobb megoldást jelenti, amikor a másik fél közreműködése nélkül, megállapodás hiányában is érvényesíthetjük érdekeinket. Az a pont, amikor nemet mondhatsz partnered kedvezőtlen ajánlatára, mert van annál jobb másik külső megoldás is a tarsolyodban.
Általában mindkét fél felkészül arra az esetre, ha nem jönne össze az egyezség. Vagyis – legalább gondolatban – elkészíti a saját és megpróbálja kitalálni a másik fél TELA-ját. Át kell gondolnunk, hogy mi történik abban az esetben, ha nem jön össze a megállapodás az adott féllel, milyen más lehetőségeink vannak még. Nyilván, ha nincs más opciónk, akkor mindenképp törekednünk kell a megegyezésre.
A TELA-hoz kell viszonyítanunk a tárgyalás során kapott ajánlatot. Ha jobb annál, akkor el kell fogadnunk, viszont, ha rosszabb, akkor meg kell győznünk partnerünket, hogy legalább olyan jó legyen az ajánlata, mint a TELA-nk.
Kérdezni is tudni kell!
Aki kérdez, az határozza meg a témát, az irányítja a beszélgetést. Ugye Te szeretnél ez a fél lenni?
Ha jó kérdéseket teszel fel, segítségükkel alaposabban megismerheted partneredet, megfigyelheted reakcióit, kedvező légkört tudsz kialakítani, illetve kiismerheted partnered megegyezési hajlandóságát.
Kérdésfajták
A kérdések 3 fő csoportba sorolhatók a rájuk adott válasz formája alapján. Lássuk ezeket:
- Eldöntendő kérdések:
Amikor igennel, vagy nemmel tudunk válaszolni.
Pl.: Eljössz velem boltba? - Választó kérdések:
Amikor a felsorolt lehetőségek valamelyike a válasz.
Pl.: Eljössz velem boltba, vagy inkább elmosogatsz? - Kiegészítendő kérdések:
Ezekre a kérdésekre szabadon válaszolhatsz, természetesen a témával összefüggően.
Pl.: Miket árulnak ebben a boltban?
Mit nyújt számodra a Tárgyalástechnika és értékesítés tanfolyam?
Szeretnéd kitűzött céljaidat elérni egy beszélgetés során? Szeretnél eredményesebben érvelni céljaidért? A Tárgyalástechnika és értékesítés kurzus bemutatja Neked azokat a módszereket és eszközöket, amelyekkel mindezt elérheted.
Ez a hiánypótló tanfolyam segítő jobbkezet nyújt számodra abban, hogy sikeresen közvetítsd beszélgetőpartnered felé elképzeléseid. Hiszen, a hatékony kommunikáció sok-sok összetevőből áll.
A tanfolyam végigveszi egy eredményes értekezlet elemeit. Olyan tárgyaló technikákat, stratégiákat vesz sorra, amelyekkel felkészültté válsz a következő megmérettetésre.
A képzés személyes jelenlétet nem igényel, így nem szükséges, hogy Budapest, vagy környékén élj. Időkorlát nélkül hozzáférhetsz, így bármikor visszanézheted a tananyagot. Elvégzéséhez nincs szükség semmilyen előképzettségre.
Amikor eldöntötted, azonnal indulhat a tanulás egyéni tempóban! Ha napi egy-két órát rászánsz a tanfolyamra, meglátod egyre hatékonyabb leszel a kommunikáció területén.
Legyél kellően felkészült egy sikeres megbeszélés megvalósításához! Ez az online tréning olyan technikákkal lát el, melyeket mind a magánéleted, mind a munkád során alkalmazhatsz.
A Tárgyalástechnika és értékesítés online képzés moduljait itt láthatod
- Mi a tárgyalás és mi nem?
- Mikor és meddig tárgyaljunk?
- Tárgyalási hozzáállások
- Tárgyalóerő önmaga és TELA
- Hogyan készüljünk egy tárgyalásra?
- Egy értekezlet nyitó mozzanatai
- Keretezés, small talk, nyitó nyilatkozat
- Napirend tervezése a tárgyalás elősegítésére
- A tárgyalási folyamat dinamikája
- Fordulópontok, Ekman féle alapérzelmek
- Elakadási pontok
- Problémák kezelése, szétválasztása, súlyozása
- Tárgyalási módszerek
- Csereüzlet, tortanövelő
- Objektív eljárások és mércék módszere
Azoknak ajánljuk a Tárgyalástechnika és értékesítés képzést, akik:
- Szeretnének eredményesebbek lenni a tárgyalások és a mindennapok során előforduló meggyőzések folyamán.
- Szeretnének felkészülni a tárgyalások során adódható legváratlanabb helyzetekre is.
- Nem Budapest, vagy nagyváros környékén élnek és így nincs lehetőségük személyesen megjelenni.
- Kényelmesebbnek tartják egy online kurzuson való részvételt, mint az állandó személyes tantermi jelenlétet.
Tárgyalástechnikai képzéshez hasonló tréningek
Amennyiben az a célod, hogy egyre jobban fejlődj a kommunikáció és a vitás helyzetek kezelésének területén, érdemes további tanfolyamok között is szemezgetned.
Asszertív kommunikációs tréning
Ha fontos számodra, hogy úgy érvényesítsd elképzeléseidet, hogy eközben a másik fél érdekeit is szem előtt tartsd, az Asszertív kommunikációs tréning Neked való!
Az asszertivitás olyan tanulható kommunikációs készség, gondolkodási mód, mely során az asszertívan kommunikáló személy magabiztosan, saját igényeit tudatosítva tud megnyilvánulni a beszélgetések során.
A tanfolyam megtanít arra, hogy az agresszív és az alárendelő kommunikáció között megtaláld az arany középutat.
Konfliktuskezelés tréning
Nem tudsz magadért hatékonyan kiállni? A konfliktus szó hallatán inkább elbújsz az ágy alá? Akkor válaszd a Konfliktuskezelési tréninget!
Ez a tanfolyam azt is megmutatja Neked, hogy egy-egy konfliktushelyzetnek pozitív hatásai is vannak, így nem kell elszaladni előle. Legyen az magánéleti, vagy munkahelyi összetűzés.
Nem minden konfliktust lehet ugyanazzal a módszerrel megoldani, így a konfliktuskezelés különféle technikákat ad kezedbe.
Te is válj a tárgyalás nagymesterévé!
Amennyiben úgy gondolod, hogy szeretnél jobban kijönni a vitás helyzetekből, szeretnéd számodra pozitívabb irányba fordítani a kommunikáció menetét, akkor jelentkezz a Tárgyalástechnika és Értékesítés online tanfolyamra!
Bővítsd tudásod a kommunikáció és az emberekkel való bánásmód területén!
Forrás: thebrightacademy.hu, nive.hu, wikipedia.org
Képek: Unsplash
Kiskó Anikó