fbpx

Konfliktuskezelés tréning

A TANFOLYAMOT PARTNERÜNK A(Z) The Bright Academy SZERVEZI.

bruttó 23.990 Ft Egyszeri összeg
bruttó 23990Ft Egyszeri összeg
  • Áraink az ÁFA-t tartalmazzák
  • A tanfolyam azonnal indul
  • Időkorlát nélküli hozzáférés a tanfolyamhoz
  • Személyes jelenlétet nem igényel

Úgy érzed hogy egy-egy konfliktus közben nem tudsz hatékonyan fellépni, és megoldani a helyzetet? Ez a konfliktuskezelés tréning megoldást ad a kezedbe. A konfliktus kifejezés sokakban egy negatív szájízzel párosul. Mintha valami rossz történne, ennek azonban nem kell így lennie. A tréning sok másik mellett arra is választ ad miért kerüljük mindannyian a konfliktusokat, és milyen negatív és pozitív hatásai lehetnek egy-egy konfliktusnak. Aztán még megnézünk egy sor könnyen alkalmazható konfliktuskezelési technikát is.

 

"A konfliktusok azért lángolnak fel, mert képtelenek vagyunk megérteni, hogy ugyanannyi nézőpont létezik, mint ahány ember. Egyéni látásmódunk adomány számunkra."

Deepak Chopra


konfliktuskezeles-trening-csalad

Mit jelent az, hogy "konfliktus"?

Életünk során sokszor találkozunk olyan helyzettel, ahol a résztvevők nem tudják hatékonyan a köztük kialakult problémákat, vagy konfliktust kezelni, esetleg fel is oldani azt. A legtöbb ember családi mintákat hoz magával amikor konfliktuskezelési technikákat próbál elsajátítani, és bele van ragadva az automata reakciókba, amiket otthon adott. Ez lehet konstruktív, azaz kialakul egy kölcsönös egyetértés a megfelelő nyitott kommunikáció hatására, vagy lehet destruktív is, ahol a résztvevő felek a végén úgy érzik, hogy vesztésre állnak, és a konfliktusból káruk származik. Fontos annak megértése, hogy milyen mintákkal érkezünk a családtól. Ebben nyújt segítséget egy konfliktuskezelési képzés, vagy tréner, ahol megszerezhetjük azt a tudást, amivel teljesen más szintre tudjuk hozni a kommunikációnkat. A destruktív konfliktusok egyik fő velejárója, hogy a résztvevő felek között már tart egy mély bizalomhiány, ami meggátolja az együttműködést, és a nyílt kommunikációt.

 

Sok minden kiválthat egy konfliktust. Nézzünk meg a leggyakoribb típusokat:

  • érdekeken alapú (például a kollégák közötti versengés)
  • strukturális alapú (például egyenlőtlen hatalommegosztás, vagy források eltérő hozzáférhetősége)
  • értékeken alapú (például eltérő kulturális alapértékek)
  • információ alapú (eltérő mennyiségű információ áll rendelkezésünkre - túl kevés vagy túl sok)
  • kapcsolati alapú (például érzelmi vagy kommunikációs zavarok esetleg negatív viselkedés)

 

Hogyan segít számodra a konfliktuskezelés tréning?

Életünk során nem csak munkahelyi , de magánéleti konfliktusok is előfordulnak akár napi szinten is. Ezek hatékony kezelés nélkül hamar problémát tudnak okozni nekünk, és másoknak is. A tréning segítségével olyan hasznos technikákat sajátíthatsz el, amit a gyakorlatban is könnyen tudsz használni. Különböző nehéz helyzetek felismerése, és hatékony megoldása nem csak az üzleti világban válik majd a javadra, de otthon is. A konfliktuskezelés tréning különböző technikákat ad a kezedbe, hiszen nincs olyan egy technika, amit minden konfliktusban hatékonyan lehetne használni.


konfliktuskezeles-munkahelyi-konfliktus

Nézzünk meg pár konkrét konfliktuskezelés technikát!

  • Litigáció - Amikor a felek hivatalos úton próbálnak megegyezésre jutni.
  • Mediáció - A felek bevonnak egy harmadik, független személyt a konfliktus kezeléséhez.
  • Arbitráció - Közös döntés alapján bevonnak egy harmadik személyt, akitől a döntést is várják.
  • Elkerülés - Az egyik leggyakrabban használt destruktív konfliktuskezelési módszer.
  • Független döntés - A konfliktus során az egyik fél kommunikáció nélkül döntést hoz, és meg is valósítja azt.
  • Tárgyalás - A résztvevők leülnek és átbeszélik a lehetséges megoldásokat.

 

A konfliktuskezelési tréning segítségével megismered az 5 fajta konfliktusmegoldási stílust. Te melyiket alkalmazod szerinted a legtöbbször?

  • Elkerülő (elkerüli a problémát, nem szeretne önérvényesíteni)
  • Versengő (konfliktusok versenyhelyzetek számára, nem együttműködő)
  • Alkalmazkodó (nem önérvényesít, általában a másik fél van nyerő helyzetben)
  • Kompromisszumkereső (közös nyereségre törekszik, együttműködő)
  • Problémamegoldó (arra törekszik, hogy a közös nyereséget maximalizálja)

 

Amint látod sok hasznos információval fogsz gazdagodni a tréning során. Nem csak a munkahelyi konfliktusok nyernek majd teljesen új értelmet számodra. A konfliktuskezelés tréning abban is segít, hogy nehéz vagy feloldhatatlannak tűnő helyzetekből képes legyél előnyt kovácsolni.

 

5-fajta-konfliktusmegoldasi-stilus

Miről fog szólni a tanfolyam?

  • Konfliktusok fajtái
  • Konfliktus kezelési módok
  • Konfliktusok pozitív és negatív hatásai
  • Miért szoktuk elkerülni a konfliktust?
  • Hogyan előzzük meg a konfliktust?
  • Eric Berne – énállapotok (felnőtt/szülő/gyermek)
  • Szeretetnyelvek
  • Tudatosság növelése
  • Konfliktusok szintjei
  • Kommunikáció, ami megelőzi a konfliktust
  • Asszertivitás
  • Hogyan tudsz nyugodt maradni egy konfliktus alkalmával?
  • Értő figyelem, én-üzenetek, visszajelzés
  • Mély megértés
  • További technikák
  • Ezeket kerüld el
  • Időzítés fontossága
  • Munkahelyi konfliktuskezelés
  • Így előzd meg a konfliktust a főnököddel
  • Így old meg a konfliktust a főnököddel

 

Milyen pozitív hatása lesz a tanfolyamnak?

Miért hasznosak az online tréningek? Mert bárhonnan elvégezhetjük őket, akár a kedvenc otthoni fotelünkből is. Ezen kívül nem kell hozzájuk semmi más, csak egy laptop, internet, és toll-papír, ha szeretnénk jegyzetelni.  Ezt a képzést elsősorban azoknak ajánljuk, akiknek nehézséget okoz a konfliktuskezelés és tehetetlennek érzik magukat magukat. További akkor is fogod élvezni a tanfolyamot ha már tisztában vagy az alapokkal, de nem tudtad eddig gyakorlatban is használni az asszertív kommunikációt. 

 

Azoknak, akiknek a konfliktuskezelés nehézséget okoz, itt van pár jó tanács:

  • Ha a másik siet, ne tartsd fel. Tűzzetek ki egy mindkettőtöknek megfelelő időpontot!
  • Ne sorold hogy a másik mit rontott el. Helyette inkább saját magadról beszélj, ilyen kezdetű mondatokkal: ” Én úgy érzem…” Én úgy gondolom…”
  • Ne szakítsd félbe a másikat. Ne emeld fel a hangod.
  • Ismerd fel, és tudatosítsd hogy konfliktusban vagy!
  • Figyelj oda a másikra. Az aktív hallgatás mindig beválik. Teremts szemkontaktust, reagálj arra amit mond, bólogass.
  • Ha nem érted, hogy másik fél mit szeretne, kérdezz tőle bátran!

 

Kinek segít a konfliktuskezelés tréning?

A konfliktuskezelés online tréning azoknak lesz tökéletes választás, akik nem szeretnék egy tréner segítségét igénybe venni. A tréning egy profin összerakott szakmai anyag, tele hasznos gyakorlati praktikákkal. Segít, ha a munkában vagy magánéletben szeretnéd a gyakorlatba ültetni a tanultakat, esetleg saját vállalkozásod van, és a nálad dolgozóknak szeretnéd átadni a tudásod a témával kapcsolatban. Mindezt most egy személyes képzési díj töredékért!

 

Milyen pozitív változásokra számíthatsz majd a tréning után?

  • Mind a munkában, és a magánéletben is hatékonyan, és nyíltan fogsz kommunikálni.
  • A kommunikációd nagyobb hatást ér majd el.
  • Egy-egy konfliktus alkalmával ötletgazdag megoldásokkal állsz majd elő.
  • Képes leszel hatékonyan felismerni egy konfliktust.
  • Fejlődik majd a figyelmed és az empátiás készséged.

 

A tanfolyam moduljai

  1. A konfliktusról
    a. Bevezetés
    b. Bemutatkozás
    c. Konfliktusok csoportosítása többféleképpen
    d. Konfliktuskezelési módok 1/2
    e. Konfliktuskezelési módok 2/2
    f. Konfliktuskezelési módok és alkalmazási trükkjeik
    g. Viselkedéstípusok I.
    h. Viselkedéstípusok II.
    i. Jó a konfliktus vagy rossz a konfliktus? – A konfliktusok negatív hozadékai
    j. Jó a konfliktus vagy rossz a konfliktus? - A konflikutsok pozitív hozadékai
  2. A konfliktuskezelésről
    a. Miért szoktuk elkerülni a konfliktust? I.
    b. Miért szoktuk elkerülni a konfliktust? II.
    c. Hogyan előzzük meg és hogyan kezeljük a konfliktust?
    d. Felnőtt – Szülő – Gyermek
    e. Hogyan előzzük meg a konfliktust a párkapcsolatban?
    f. A konfliktus szintjei
  3. Kommunikáció
    a. Kommunikáció, ami megelőzi a konfliktust
    b. Hogyan tudsz nyugodt maradni és kezelni a saját érzéseidet?
    c. Kommunikációs technikák elsajátítása
    d. Mélyen megérteni a konfliktust
    e. További hatékony kommunikációs technikák
    f. Kommunikációs hibák, amiket el kell kerülni – Ezeket kerüld el, amikor kommunikálsz
  4. Munkahelyi konfliktuskezelés
    a. Kommunikáció a munkahelyen
    b. Így előzd meg a konfliktust a főnököddel
    c. Így kommunikálj a főnököddel
  5. Managereknek és csoportvezetőknek
    a. Cégen belüli konfliktuskezelés
    b. Így teremts egy konfliktusmentes környezetet I.
    c. Így teremts egy konfliktusmentes környezetet II.
    d. Az időzítés fontossága
    e. Így vezesd az alkalmazottjaidat a jó konfliktuskezelésben
    f. Brainstorming - Lehetőségek keresése
    g. A legjobb megoldás megtalálása
    h. Utánkövetés