fbpx

A masszázs előnyei

Tudod, mik a masszázs előnyei és az élettani hatásai? Hogy milyen sokat tehetsz a testi és a lelki egészségedért is, ha rendszeresen jársz masszázsra?

 

Miért fontos a rendszeres masszázs?

Masszázsra legtöbben akkor gondolnak először, amikor beáll a nyakuk vagy a derekuk, vagy fáj a válluk. Pedig a masszázs nem csak a fájó testre van jó hatással.

Aki már próbálta, az tisztában van vele, hogy egy masszázs egy fárasztó nap, vagy hét után teljes felüdülést tud nyújtani. Kisimulnak az idegek, ellazulnak az izmok, felfrissülünk. Ezáltal visszatér az energiánk, nyugodtak és tettre készek leszünk. Ha mindezt a masszázs segítségével elérhetjük, akkor érdemes élni a lehetőséggel.

Mire jó a masszázs?

A masszázst már többezer éve alkalmazzák betegségek gyógyítására és megelőzésére, vagy csak felfrissülésként.

A legismertebb masszázsfajták a gyógymasszázs, svédmasszázs, thai masszázs, frissítő masszázs, sportmasszázs és még milliónyi másik, a különböző igényekre.

Közös mindben, hogy ellazít, oldja a stresszt és megelőzhetők vagy javíthatók velük különböző betegségek.

Sokféle masszázstechnika létezik, amelyek mind az öt alapfogásra épülnek. Ezek a nyomás, a dörzsölés, a rezegtetés, a gyúrás és a simítás. Meg van a meghatározott sorrend és erősség, mellyel végig kell vinni a masszázst ahhoz, hogy a megfelelő eredményt elérjük.

Fontos megemlíteni a reflexológiát és a talp- illetve kézmasszázst is. Kezünkön és talpunkon is meg van minden szervnek a térképe, amelyet masszázzsal befolyásolni tudunk. Ezen reflexpontok segítségével nagy hatást gyakorolhatunk az adott szervekre.

Milyen hatásai vannak a masszázsnak?

Stresszoldó

Ahogy belépsz egy masszázsszalonba, halk zene, lágy fények, nyugalom fogad. Ezzel máris oldódik a feszültséged. A jó masszőr azonnal tudja, mire van szükséged, hiszen a stressztől az izmaid feszesek, a vérnyomásod magas. Megfelelő technikák alkalmazásával feloldódnak a feszességek, helyreáll a szívverés és a vérnyomás. Az egész lényedet nyugalom fogja elárasztani, és képes leszel egész más szemmel nézni a világot.

Elősegíti a pihentető alvást

A feszültséggel teli napok ingerlékennyé és fáradttá tesznek, de annyira pörög az agyad, hogy képtelen vagy megnyugodni és jól aludni. Emiatt az immunrendszered sem fog tudni jól dolgozni, és máris belekerültél egy ördögi körbe, amiből ki kell jönnöd, különben kikészülsz.

A masszázs segítségével ellazulsz, megnyugszik a légzésed, csökken a vérnyomásod. Most már az igazán pihentető alvással sem lesz gondod.

Állóképesség növelő

Ha az izmok jól át vannak gyúrva, nincsnek benne csomók, fellazulnak, rugalmassá válnak. Nő a teljesítőképességük és könnyebben regenerálódnak. Ha sportoló vagy, fontos, hogy az izmaid mindig jó állapotban legyenek. De ha nem vagy sportoló, akkor is fontos, hogy rendben legyél. A rugalmas izomzat könnyebben erősödik, amivel megelőzhetők pl. a rossz tartásból adódó betegségek, deformitások.

Szebb bőr

Bőrünk, mint a legnagyobb szervünk sok-sok viszontagságnak van kitéve az időjárás által és általunk is. A napsütés, a hideg szél, a helytelen táplálkozás mind-mind roncsolja, öregíti bőrünket.

A masszázs hatására viszont fokozódik a vérkeringés, megindul a méreganyagok kiürítése, ami szebbé, rugalmasabbá teszi a bőrünket.

Fájdalomcsillapító hatású

Ha beütjük pl. a lábszárunkat, azonnal odakapuk és nyomkodni kezdjük. Hiszen ezáltal csökken a fájdalom. Sok krónikus betegnél használják a masszázst, mint fájdalomcsillapító technikát. Ha csökken a fájdalom, jobb lesz a közérzet, és gyorsabban gyógyul a beteg.

Megtanít magadra, befelé figyelni

A masszázs folyamán meg kell tanulnod, hogy csakis arra figyelj, mit ad neked a masszázs. Kapcsold ki a napi feladatokat, tereld el a figyelmed a napi stresszről és lazíts. Ha sikerül kikapcsolnod az agyad, akkor a masszázs után, tiszta aggyal sokkal könnyebben jönnek az ötletek. Máshogy fogsz tekinteni a világra, könnyebben meglátod a jót.

Élettani hatások

A masszázs során mindig helyi vérbőség alakul ki, vagyis az adott terület kipirosodik, mert az erek friss vérrel telnek fel, így több friss vérhez jut a kötőszövet és az izmok. Megindul a méregtelenítés.

Az érintés, az izomzat ellazulása által csökken a vérnyomás, és helyreáll a szívverés. Javul az alvás minősége, csökken a stressz mértéke és kisimulnak az idegpályák. A felfrissített izmok teljesítőképessége növekszik.

 

A krónikus mozgásszervi betegek

Nagyon sokan vannak, akik krónikus mozgásszervi betegségekkel küzdenek. Az ülő életmód, a kevés mozgás, a túlterheltség mind-mind hozzájárulnak a mozgásszervi betegségek kialakulásához. Megkezdődnek a hát-, derék-, nyak-, és vállfájdalmak. Ilyenkor jön jól a masszázs, ami enyhíti a fájdalmakat, ellazítja az izmokat.

 

Mikor nem szabad masszőrhöz menni?

Vannak élethelyzetek, vagy körülmények, betegségek, amik miatt nem ajánlott a masszázs.

Ilyen például a várandósság. Lehet masszíroztatni, de csak nagy körültekintéssel.

Súlyos gyulladásos betegségek, visszér, láz, epilepszia és még sok más olyan betegség, ami egyébként is nagy odafigyelést igényel.

Szeretnél masszőr lenni?

Először pillants bele a szakmába masszőr levelező tanfolyamunkkal! Sajátítsd el az elméleti alapokat!

 

Forrás: vitalzone.hu; mediwel.hu

Képek: Unsplash

További bejegyzések