Azokról a hatékony projektmenedzsment szoftverekről olvashatsz, melyek az elmúlt néhány évben uralják a piacot és támogatják a gördülékeny munkavégzést.
Irodából home office-ba
Az utóbbi években a pandémiás helyzet miatt rengetegen kényszerültek rá, hogy otthonról dolgozzanak. A cégeknek nem volt más lehetősége, ha folytatni akarták működésüket. Viszont, ami kezdetben kényszer volt, az később már népszerű helyzetté változott.
Időközben világossá vált, hogy a munkavégzés hatékonysága nem az irodai jelenléttől függ. A produktivitás nemhogy csökkent, hanem nőtt az otthoni munkavégzés alatt.
Egyes munkahelyeken annyira bevált az otthoni munkavégzés, hogy azóta egyre nagyobb az igény a home office iránt mind a munkavállalók, mind a munkáltatók részéről. Ehhez azonban – főként a kapcsolattartás miatt – elengedhetetlenek a megfelelő project management szoftverek.
Mára már rengeteg alkalmazás áll rendelkezésre, hogy a munka zökkenőmentesen mehessen. Ezeket a szoftvereket rengeteg kisvállalkozás és multinacionális vállalat használja. A Projektmenedzsment szoftverek a gyakorlatban oktatóanyagunk ezeket a programokat mutatja be.
Ha nem igazán ismered ezeket az applikációkat, akkor gyorsan vágj bele a kurzusba, hiszen rendkívül hasznosak ezek a programok. Használatuk nagyban megkönnyíti majd az életed és az önéletrajzodban is jól fog mutatni ismeretük.
A kommunikáció támogatása
Ha kollégáiddal nem vagytok egy légtérben, a kommunikációra még nagyobb hangsúlyt kell fektetni. Ha nem kommunikálsz hatékonyan a munkatársaiddal, a feladatok nem fognak megfelelő ütemben haladni. Szoftver használat nélkül szinte lehetetlen a munka hatékony átadása.
Slack
A Slack vállalati kommunikációra alkalmas – egy bizonyos keretig – ingyenes chat program. Segítségével áthidalhatók a hosszú e-mail folyamatok, ami nem is mindig jut el az összes illetékeshez.
Ma már szinte mindenki használ chat alkalmazást, például Messenger-t, vagy Viber-t, de az ezeken zajló magánbeszélgetéseket nem jó összemosni a céges üzenetekkel. Ezért is alkották meg a felhasználóbarát Slack programot.
Létrehozhatók benne nyilvános csevegőszobák, privát csoportok és persze közvetlen üzenetküldés is lehetséges a tagok közül bárki számára. Lehetséges hozzászólásokra külön reagálni akár szöveggel, akár csak egy-egy emoji-val.
Az alkalmazás lehetőséget nyújt fájl megosztásra is. Természetesen visszakereshetők benne az üzenetek, amikhez még emlékeztetőket is beállíthatunk.
Hatalmas előnye a többi hasonló jellegű applikációhoz képest, hogy az elküldött üzeneteinket korrigálhatjuk.
Zoom
A gördülékeny videomegbeszéléseket garantáló Zoom egyik igazi nyertese volt az elmúlt időszaknak. Az egyik legnépszerűbb felhő alapú kommunikációs platform. Az ingyenes verzió maximum 100 egyidejű résztvevőt és legfeljebb 40 perces beszélgetési időt engedélyez.
Beszélgetés közben meg tudod osztani a képernyődet a többiekkel, üzenetet tudsz küldeni nekik és fel is tudod venni a meetinget.
Zoom híváson belül még külön csoportokat is lehetőséged van létrehozni, aminek tagjai így tudnak akár egy-egy közös feladaton dolgozni.
Projektek hatékony menedzselése
A régi megoldások, azaz naplóba vagy jegyzetfüzetbe leskiccelt feladatok nem segítik hatékonyan a munkavállalók mindennapjait. A projektek adminisztrálására és nyomon követésére ezért használják a sikeres cégek az Asana, illetve a Trello feladatkezelő szoftvereket. A feladatok delegálása és aztán utánkövetése mindkét programmal lehetséges.
Asana
Az Asana szoftver célja a csapatok munkájának megszervezése, nyomon követése, irányítása. Ezzel az online to do list-el a feladatokat delegálhatjuk, kategóriákba sorolhatjuk, priorizálhatjuk, határidőt tűzhetünk ki hozzájuk és megoszthatjuk kollégáinkkal. Felülete könnyen áttekinthető, logikus felépítésű, barátságos.
Értesítést kapunk azokról a feladatokról, melyekben érintettek vagyunk és azokról, amik hozzánk vannak rendelve. A feladatokat akár ismétlődőnek is jelölhetjük, például havi meeting esetén.
A program rengeteg szűrési – így visszakeresési – lehetőséget biztosít a feladatokhoz, akár a folyamatban lévőkhöz, akár az elvégzettekhez.
Trello
A Trello egy nagyon egyszerűen kezelhető, ingyenes listakészítő alkalmazás. Egy vizuális eszköz, amely látványos megoldást kínál projektjeid nyomon követésére. Segítségével a tagok a közös munkát hatékonyan kezelhetik.
A felhasználók különböző oszlopokkal hozhatják létre feladat tábláikat, és áthelyezhetik a feladatokat közöttük.
Business Class előfizetéssel még többet ki tudsz hozni az alkalmazásból. Például plusz nézetek elérésével több nézőpontból is vizsgálhatod a projekteket, speciális ellenőrzőlistákat hozhatsz létre, melyekhez külön tagokat, határidőket állíthatsz be.
Minden egyben csomagok
A Project a Microsoft projektirányítási csomag alkalmazása. Használatával a projektkezelés sokkal egyszerűbbé válik. A projekteken együttműködési lehetőséget biztosít a csapattagoknak. A Microsoft Teams pedig egy üzleti kommunikációs platform, ami az együttműködést segíti elő. Chatelhetünk munkatársainkkal, videóhívásokat indíthatunk, fájlokat oszthatunk meg egymással, amiket akár közösen szerkeszthetünk, így könnyedén tudunk távolról is együtt dolgozni másokkal a projekteken.
Ha viszont a Google alkalmazások, amik inkább kedvedre valók, arra is van szuper alternatíva. A Google Workspace – korábbi nevén G Suite – igazi minden egyben alkalmazás csomag. Lényegében a Google által létrehozott online alkalmazások összessége. Felhő alapú rendszere miatt bárhol elérhetjük a dokumentumokat, a levelezésünket, illetve naptárunkat.
Kiknek ajánljuk a Projektmenedzsment szoftverek tanfolyamot?
- Azoknak, akik otthon vagy távmunkában dolgoznak.
- Azoknak, akik szeretnének hatékonyabban dolgozni.
- Mindenkinek, aki gyakorlati tudást szeretne szerezni a project management programok használatát illetően.
A járvány kitörése után halmozottan nőtt az igény az olyan szoftverek iránt, ami az otthoni tevékenységek és a munkavégzés hatékonyságát növelte. Ezeknek a programoknak a kezelése nem mindenki számára kézenfekvő, így ez a képzés ebben szeretne segítséget nyújtani.
A tanfolyam moduljai
- Home office alapok
a. Mi az a távmunka?
b. Iroda a nappaliban?
c. Tegyünk a produktivitásért!
d. Home office – Nem csak móka és kacagás!
e. Urald a káoszt – azaz nehézségek kezelése! - Applikációk megismerése
a. Nélkülözhetetlen applikációk
b. Kommunikáció 1.
c. Kommunikáció 2.
d. Kommunikáció 3.
e. Felhő alapú adattárolás - Hatékonyság és időmenedzsment
a. Hasznos tippek, trükkök
b. Applikációk a hatékony időbeosztásért – Toggl
c. Applikációk a hatékony időbeosztásért – Pomodoro technika
d. Applikációk a hatékony időbeosztásért – Serene
e. Projektmenedzsment szoftverek használata – Trello
f. Projektmenedzsment szoftverek használata – Asana
g. Jegyzetelj!
h. Egyéb hasznos eszközök – LastPass
i. Egyéb hasznos eszközök – Loom - Kapcsolj ki!
a. Online csapatépítő
b. Bónuszvideó – HomeOffice jóga
c. Teszt
A tanfolyamhoz ráadásul még egy ajándék videó is jár, melyben a home office jógával ismerkedhetsz meg, ami munka előtt, után és közben is jól esik a szervezetünk számára.
Időgazdálkodás tréning, a szintén hatékonyságot támogató tanfolyam
Szoktad úgy érezni, hogy annyi dolgod van, hogy azt sem tudod melyik az a projekt, amivel éppen foglalkozz? Úgy érzed, hiába terveztél el mindent, közben mégsem tudsz úgy haladni, ahogy gondoltad? Lassan minden felhalmozódik körülötted és végül egyiket sem tudod befejezni? Ez rengeteg stresszel jár, ami pedig számos betegséget idézhet elő.
Ha nem vagy az időbeosztás mestere, akár munka, akár magánélet terén, az Időgazdálkodás tréning Neked szól! Segít abban, hogyan és mi alapján priorizálj, hogyan tudj a megoldandó feladatra koncentrálni, és hogyan hozz gyors döntéseket.
Ez az időgazdálkodási tréner által összeállított online kurzus megtanít az idő menedzselésére. Megoldást nyújt arra, hogyan gazdálkodj hatékonyan az időddel, és hogyan hozd ki magadból a maximumot!
Csatlakozz Te is!
Végezd el online tanfolyamunkat a legfontosabb projektmenedzsment eszközökről.
Szerezz hasznos tudást, vágj bele most!
Forrás: thebrightacademy.hu
Képek: Unsplash
Kiskó Anikó