fbpx

Well-being tanácsadó képzés

Oktató:

Megyeri Regina

[tba_ribbon]
[tba_icon_list_display]

Well-being tanácsadó képzés

A Well-being tanácsadó képzés egy olyan magas szintű tanfolyam, ahol alapvetően a munkahelyi jól-lét a központi kérdés, hiszen minden modern vezető célja az, hogy a munkavállalói egészségesen, boldogan, hatékonyan végezzék a munkájukat. Egyre több vállalat felismerte, hogy a well-being, azaz a vállalati jól-lét komoly pénzügyi és versenyképességi előnyt jelenthet, ezért megéri ennek a területnek a vállalaton belüli fejlesztése, szakmai segítség igénybevételével.

Áttekintés:

Hogyan épül fel a(z) Well-being tanácsadó képzés?

De pontosan mi is a szubjektív jól-lét és hogyan kapcsolódik össze a Well-beinggel?

A szubjektív jól-létünk elsősorban az élettel kapcsolatos általános elégedettséget és az ezzel kapcsolatos pozitív szemléletmódot jelenti. Az elmúlt években a szakértők felismerték, hogy a munka szerves részét képezi ennek az állapotnak. A H-R-W (Health-Relationships-Work) modell segítségével könnyebb elképzelni a jelenséget: a mentális és fizikai egészség, a minőségi társas kapcsolatok és a munkában elért teljesítmény egymással erőteljes interakcióban állnak, így határozva meg az általános jól-létünket. Tehát, minél jobban érezzük magunkat a munkahelyünkön, az annál inkább hatással van az egészségünkre és a kapcsolatainkra, az általános jókedvünkre.

A képzés célkitűzése, hogy olyan tanácsadó szakembereket képezzen, akik nem feltétlenül ezt tanulták a felsőfokú képzésük során (egyetem, főiskola, szakképzés), a képzés elvégeztével mégis képesek javítani a munkahelyi környezeten és kultúrán, hatékony visszajelzést tudnak adni a vezetőknek és a munkavállalóknak a munkahelyen betöltött szerepükről, olyan plusz juttatásokat és motivációs csomagokat talál ki és vezet be, ami összességében növeli a munkahelyi elégedettséget.

Ha szívesen foglalkozol emberekkel és úgy érzed, hogy örömmel vetnéd bele magad egy új karrierbe, akkor csatlakozz a képzésünkhöz! A képzés tervezett indulása 2022!

Miért van szükség well-being tanácsadókra?

A covid járványt követően általánosan megfigyelhető a munkahelyi kiégés jelensége, a távmunka és az irodai munkavégzés közötti átmenet pedig feladja a leckét a HR-vezetőknek. Jellemző, hogy a munkavállalók szívesen dolgoznak otthoni munkakörnyezetből online, ellenben ennek komoly negatív hatásai vannak a munkahely iránti lojalitásra nézve, hiszen a munkahelyi környezet egyre kevésbé játszik fontos szerepet annak az életében, aki otthonról, online végzi a munkáját. A munkahelyi jól-lét kérdése tehát egy viszonylag friss terület, ennek ellenére a szervezetfejlesztés világában top prioritást élvez. Nehezen megfogható a well-being fogalma, és sok vezetőnek még nem teljesen egyértelmű, hogy miért kell szerepet vállalnia a munkavállalók jól-létében. A munkahelyi jól-lét nem csak a dolgozók elégedettségéről szól, ez gyakorlatilag a szervezet működésének az alapja, és sokkal több minden meghatározója, mint azt előtte a szakmai vezetők feltételezték.

well-being-tanacsado-2

Miért az egyik legjobb befektetés a well-being tanácsadó képzés?

A következőkben végigvesszük, hogy miért van elképesztően nagy szükség well being szakmai tanácsadókra és miért lesz a 2020-as évek egyik legkeresettebb területe a munkahelyi jól-léttel foglalkozó tanácsadók munkája. Ha foglalkoztat a gondolat, hogy tanácsadóként helyezkedj el, akkor ezt a képzést neked találtuk ki!

Alapvetően azokon a munkahelyeken, ahol külön figyelmet fordítanak a well-being eszközök bevezetésére és fejlesztésére, számos hosszútávú előnnyel gazdagodhatnak a vállalatok. Például jó alternatívát ismerhetnek meg arra, hogy a kötelező programok helyett hogyan iktassanak be olyan szórakozási lehetőségeket, amire minden kolléga örömmel megy. Vagy hogyan lehet olyan wellness lehetőségeket felajánlani a munkavállalóknak, amikkel csökkenthetik a stresszt és javíthatják a munkahelyi jól-létüket.

Kevesebb stressz

Ha jó a munkahelyi környezet, és jól alkalmazzuk a well-being módszereket, akkor megfigyelhető a munkahelyi stressz csökkenése, akár gondolhatunk itt olyan praktikákra, mint a "nyugiszoba" bevezetése, a falak nyugtató zöldre festése, kis szökőkút elhelyezése. Sok munkahelyen vannak masszázs vagy egyéb wellness lehetőségek is. Ezeknek az opcióknak a feltérképezése és menedzselése a szakmai felelős feladata.

Fluktuáció fékentartása

Már azt is tudjuk, hogy a legjobb befektetés egy vállalat számára, ha hosszútávon képesek megtartani a munkavállalójukat. Mivel egyre nagyobb harc folyik a jól képzett szakemberekért, a jó fizetés mellett elengedhetetlen, hogy olyan extra szolgáltatásokat, juttatásokat, szakmai képzéseket nyújtsanak, amiért megéri a munkavállalónak lojálisnak maradni. Például nem is feltétlenül gondolnánk, hogy manapság sokkal inkább vágyunk az elismerésre és a megbecsülésre, mint olyan juttatásokra mint az ingyen kávéra. Mégsem jelenthetjük ki egyöntetűen, hogy minden korosztálynak és munkacsoportnak ez a motivációs hajtóereje.

Új munkatársak keresése

Ha köztudottá válik, hogy egy munkahelyen jó dolgozni, akkor oda szívesen jelentkeznek agilis, magasan képzett munkavállalók. Sőt, a jelenlegi munkavállalók közül is sokan fogják ajánlani munkakereső ismerőseinek a céget, így megspórolhatják a cégvezetők a fejvadászok munkáját.

Hatékonyabb munkavégzés

Azok a munkavállalók, akik szeretik és lojálisak a munkahelyükhöz, alaposabb munkát végeznek, szívesen növelik a hatékonyságukat a munkanapjuk során és vesznek részt továbbképzéseken, ami hosszú távon a cég javait szolgálja.

Érdekes megoldást nyújtott a Google, amikor bevezette a kis jutalmak rendszerét vállalati szinten - amik főként szóbeli dicséretekből állnak, 37%-al nőtt a munkavállalók elégedettsége.

Kevesebb betegség

Az is megfigyelhető, hogy azokon a munkahelyeken, ahol alacsonyabb a munkahelyi stressz és nagyobb hangsúlyt fektetnek a megfelelő munkakörnyezet kialakítására, sokkal kevesebb alkalommal kényszerülnek a munkavállalók táppénzre, kevesebb az egészségügyi panasz, és sokkal jobbnak ítélik a munkavállalók az egészségüket.

well-being-tanacsado-3

Kinek ajánljuk a képzést?

A képzést alapvetően olyan érdeklődőknek ajánljuk, akik szívesen foglalkoznak munkavállalókkal és vezetőkkel egyaránt. Több munkastruktúrával megismerkedtek: multinacionális cégekkel és kisebb vállalkozásokkal (KKV) egyaránt, így ismerve egy-egy munkakörnyezet problémáját. Továbbá, ha a több évig tartó egyetem által nyújtott képzések helyett gyakorlatiasabb, rövidebb idő alatt megszerezhető tudásra vágynál. Akkor fogod jól érezni magad well-being tanácsadóként, ha empatikus, nyitott szemléletű vagy, érdekelnek mások problémái, motivál, hogy egyre inkább sikeres legyen egy szervezet, és szívesen gondolkodsz projekt alapon.

Hasznos képzési lehetőség lehet azoknak, akik nem feltétlenül képzelik el tanácsadóként a jövőjüket, de csapatot irányítanak, így céljukká vált, hogy minél jobb a munkakörnyezetet teremtsenek a beosztottjaik számára. Így a képzésen gyakran megfordulnak vezetők, felső vezetők, team leaderek, menedzserek, illetve HR szakemberek, hogy az ehhez kellő, szükséges tudást megszerezzék.

A jelentkezők másik csoportja olyan vállalati szakemberek, akik coachként, pszichológusként, HR-es ként, mentálhigiénés szakemberként, szervezetfejlesztőként dolgoznak vagy képzelik el a szakmai pályafutásukat, így a profiljukba kapcsolódik a well-being tanácsadó képzés. Fontos tudni, hogy ettől függetlenül a tanfolyam elvégzéséhez nem szükséges egyetem vagy szakirányú végzettség.

Lehetőségek, karrierút

A well-being tanácsadó képzés számtalan lehetőséget tartogat magában, ami a lehetséges karrierutakat jelenti. Jó opció vállalkozóknak, akik például szervezetfejlesztő cégeknél dolgoznak vagy coachként, esetleg hr tanácsadóként szeretnék bővíteni a palettájukat, amit aztán kiajánlanak az ügyfeleiknek.

Alkalmazotti jogviszonyban is rendkívül hasznos tudást nyújt a well-being képzés azoknak, akiknek a felelősségi körükbe tartozik a sikeres munkahelyi programok megszervezése: az irodavezetőktől egészen a tulajdonosokig, mindenki megtalálja a számára megfelelő információt ahhoz, hogy jobb munkakörnyezetet teremtsen a munkavállalók számára.

A képzés felépítése, tematikája

Az Alfa Kapos képzése egy olyan innovatív kurzus, ami reagál a piac igényeire, a magyar piac igényeit szem előtt tartva, nagy figyelmet fordítva a munkahelyi jól-lét, az egészséges életmód, az online lehetőségek kiaknázására karrierváltók vagy humán szakemberek számára.

A képzés online formában, magyar nyelven indul, ami lehetővé teszi, hogy Budapest helyett, az ország bármely pontjáról online bekapcsolódhasson az érdeklődő. A képzés vezetője nagy tapasztalattal bíró, gyakorlati és elméleti szakember, aki személyes példákon keresztül nyújt mélyebb betekintést a well-being módszertanába, minden szükséges ismeretanyagot átad a hallgatói számára. A gyakorlati képzés során lehetőség van visszacsatolást kérni az oktatótól e-mailben vagy személyes formában, együtt gondolkodni a tanárral és a hallgatótársakkal.

A tanulást további videós tananyagok segítik, így azonnal beépíthető tudást nyújt az érdeklődők számára. A képzés különlegessége, hogy a magyar, főként elméleti képzést nyújtó egyetem/egyetemek rendszeréből hiányzó gyakorlati, kézzelfogható példákat pótló módszereket vonultat fel a Alfa Kapos Well-being tanácsadó képzése.

A képzési idő rugalmas, mindenki egyéni tempója szerint haladhat a tananyaggal. Kérdés, észrevétel esetén pedig az oktató készséggel áll a hallgató rendelkezésére, és a megbeszélések során együtt megvitathatják a kérdéses pontokat. A képzés elvégeztével a hallgató tanúsítványt kap a sikeres kurzus elvégzéséről, amellyel aztán bátran alkalmazhatja a well-being módszereket a munkája során vagy jelentkezhet további, kapcsolódó tanfolyamokra.

Mennyit kereshetsz ezzel a szakmával Magyarországon?

(havi bruttó átlagbér)

200 000 HUF
(minimálbér)
1 000 000 HUF
Forrásaink: fizetesek.hu, glassdoor.com.

Kitől fogsz tanulni?

Megyeri Regina

Pillants bele!

Szívesen megnéznéd miről is szól a Well-being tanácsadó képzés? Pillants bele oktatónkkal készült videóba!

Képzési adatok

A választott képzés Well-being tanácsadó képzés

Csoport(ok) *

Személyes adatok Kérjük, hogy a személyi igazolványban szereplő adatok alapján töltse ki az alábbi űrlapot!

*