Sales tréning - Értékesíts mesterfokon!
Ez az online tréning olyan ütős technikákat ad a kezedbe, melyekkel az üzletkötés mesterévé fogsz válni! Hiszen mivel tudod a vállalkozást előre lendíteni? Ha minél több terméket, illetve szolgáltatást tudsz eladni, nagyon sok üzletet tudsz sikeresen megkötni. Ráadásul, mindezt úgy, hogy az ügyfél is azt érezze, nyert ügye van veled.
Miért kell Neked az értékesítési tréning?
Kezdjük egy példával. Adott egy újonnan megalakult kft., ami most dobta piacra első termékét. Ahogy a nagy könyvben meg van írva, elkezdte végezni az alapvető marketing feladatokat, online megjelent a social média legnagyobb felületein és létrehozott egy saját webshopot.
Ez a bizonyos kft. ügyesen kigondolta, hogy nem csak B2C, hanem B2B módon is értékesíteni kíván. Azaz, nem csak közvetlenül az ügyfelek, végfelhasználók részére, hanem boltoknak is eladásra kínálja termékeit, hogy aztán ők értékesítsék azokat tovább. Viszont ezeket az üzleteket rá kell venni arra, hogy megvegyék a termékeket.
Itt jön el a fontos feladat, meg kell győzni a másik felet, hogy úgy cselekedjen, ahogy Te akarod! Ebben fog Neked óriási segítséget nyújtani az online értékesítő képzés.
Nem egyszerű az üzletfeled gondolatait átformálni, főleg akkor, ha már van egy előre elkönyvelt véleménye az értékesítésre szánt termékedről, illetve szolgáltatásodról. Viszont, ha elvégzed a tréninget, hatalmas előny lesz a kezedben versenytársaiddal szemben. A képzés segíteni fog Neked, hogy növekedjen a sikeres üzletkötések száma, függetlenül attól, hogy mit szeretnél értékesíteni.
Mi történik pontosan egy üzletkötés alkalmával?
A válasz egyértelműnek tűnik: bizalmi beszélgetés - elsősorban személyes jelenléttel - két vagy több fél között, és amennyiben az jól sikerül, üzletkötés. Viszont a kommunikáció minden percének pontosan felépítettnek kell lennie! A tárgyalástechnika előírásait mind-mind nagyon jól kell tudni használni! Különben, ahogy mondani szokták: "Úszik az üzlet!"
A mai világban a személyre szabott ajánlatok a nyerők. Azt kell érezze az ügyfél, hogy Te mindent jól átgondolva, felkészülten érkeztél, és ahogy csak tudod, az ő igényeinek megfelelően alakítod az ajánlatod.
Egy képzés, aminek nem csak az üzleti életben veszed hasznát
Ha elsajátítod a tréninget, vagyis megtanulod a sikeres értékesítés technikáit, ezt a tudást a magánéletben is hasznodra fogod tudni fordítani. Hiszen számtalan olyan helyzet adódhat, ahol tárgyalásra kerül sor.
Akár ilyen egy számodra nagyon fontos esemény, a fizetésemelés kérése, vagy egy gyors bevásárlás a helyi piacon, ahol, ha fel vagy pallérozva a tárgyalástechnika eszközeivel, nyert ügyed lesz!
Sales szótár
A sales, azaz az értékesítés során számos idegen szóval találkozhatsz, ha alaposan belemélyedsz a témába. Megmutatjuk Neked a legfontosabbakat.
- B2B
Azaz Business to Business, vagyis cégek közötti értékesítés. B2B értékesítés alkalmával általában sokkal nagyobb tételben és értékben történik az adásvétel.
- B2C
Azaz Business to Consumer, amikor a vállalatok közvetlenül a fogyasztóknak, vagyis a végfelhasználóknak értékesítenek.
- barter
Amikor egy termékért, vagy szolgáltatásért nem pénzzel, hanem másik termékkel, vagy szolgáltatással történik a fizetés.
- brand
Azaz márka, vagy arculat. A név, szimbólum, design stb. és ezek kombinációja, hogy megkülönböztethető legyen a cég a versenytársaktól.
- célcsoport
A potenciális ügyfeleid azon része, akiket kommunikációs tevékenységeddel el szeretnél érni.
- cross-selling
Azaz kereszt értékesítés. Amikor a vásárlás mellé valamilyen kiegészítő terméket ajánlunk. Például mobiltelefon mellé telefon tokot, vagy telefon tartót.
- elevator pitch
Vannak olyan esetek, amikor egy-egy bemutatkozás alkalmával nincs arra időd, hogy perceken keresztül mesélj magadról. Az elevator pitch szó szerint lefordítva lift beszédet jelent, vagyis, csak annyi időt hagy a bemutatkozásra, amíg egy liftben utazol. Éppen ezért alaposan, előre fel kell készülnöd, hogy vajon mit mondasz el abban a kb. fél percben magadról.
- imázs
A fogyasztó véleménye cégedről, termékedről, szolgáltatásodról, rólad. Ha jól végzed a dolgod, kommunikációs tevékenységed eredménye olyan imázsképet fog létrehozni rólad, amire te vágysz.
- kannibalizmus
A bevezetett új terméked, a korábbi termékedtől von el vásárlókat. Vagyis saját terméked "eszi meg" a másik saját termékedet.
- partner program
Affiliate kifejezésként is sokszor találkozhatsz vele. A partnerprogramban résztvevők tovább ajánlják a programban szintén résztvevők termékét, vagy szolgáltatását. A sikeres ajánlásért jutalék jár.
- piaci pozícionálás
A terméked, vagy szolgáltatásod előnyeinek kommunikálása a piac felé. Vagyis a válasz arra, hogy miért téged válasszanak.
- potenciális ügyfél
Olyan, a célcsoportodba tartozó személy, vagy vállalat, aki még nem vásárolt tőled, de célod, hogy kommunikációs tevékenységeddel elérd azt.
- PR
A Public Relations, vagyis közösségi kapcsolatok rövidítése. A célközönség felé irányuló marketing kommunikáció.
- product launch
Az az esemény, amikor új terméket, vagy szolgáltatást dobsz a piacra.
- sales funnel
Azaz értékesítési tölcsér. A vásárló útját követi le az elejétől fogva egészen az üzletkötésig. A tölcsér elnevezés abból adódik, hogy folyamatosan fogynak a résztvevők, mire elérünk az üzletkötésig. A tölcsér felső része széles, és egyre szűkül lefelé, ahogy a lehetséges ügyfelek száma is csökken.
- sales promotion
Azaz eladás ösztönzés. Azon tevékenységek összessége, melyek a fogyasztók vásárlását hivatottak növelni, de nem tartozik ide a PR, a személyes eladás és a reklámozás sem.
- szegmentálás
Amikor a célcsoportodat részekre, azaz szegmentekre osztod fel valamilyen közös tulajdonságok alapján, és szegmensre szabott ajánlatokat teszel nekik.
- upsell
Azaz felül értékesítés. Olyan értékesítési technika, mellyel a vevőt rábeszéljük további, vagy magasabb pénzköltésre azzal, hogy egy magasabb összegű termékre, vagy további termékekre vesszük rá.
- USP
Azaz Unique Selling Proposition. Egyedi értékesítési ajánlat, amely megmutatja ügyfeleidnek, hogy terméked, vagy szolgáltatásod miben jobb a többiekénél.
Milyen készségekkel rendelkezik egy sikeres üzletkötő?
Ha értékesítésben veszel részt, szükséged van néhány olyan készségre, képességre, ami segít Neked, hogy sok-sok sikeres eladás kapcsolódjon a nevedhez. Nézzük meg a legfontosabb sales skilleket!
- Kicsattanó életerő
Lássa rajtad üzletfeled, hogy veled nem tesz rossz lóra! Tombol benned az életerő, a sok pozitív energia, szenvedélyes vagy a munkádban. Inkább veled köttetik meg a szerződés, mint hogy esetleg egy közönyös, unalmas alakkal kelljen tartania továbbra is a kapcsolatot.
- Odafigyelés az ügyfelekre
Az egyértelmű, hogy egy bizonyos távolságot kell tartani az üzleti életben, de eközben kezeld érző emberként a másikat. Legyél kellő empátiával és figyelemmel, hogy bizalmi kérdésekben is tudjanak majd hozzád fordulni.
- Kitartás
Kőkeményen akarnod kell elérni a célod! Aki keményen küzd, sokkal inkább eléri az adott célkitűzését, mint az, aki az első kudarc után feladja.
- Szép, helyes beszéd, jó kommunikációs készség
Jól érthetően, tagoltan, normál hangerővel beszélj, hogy minden ügyfél tökéletesen hallja, megértse, amit mondasz. Arra is figyelj oda, hogy ne használj csúnya szavakat. A megfelelő kommunikáció nem csak azért lényeges, hogy meg tudd magad értetni. Abban is segítségedre lesz, hogy mások kommunikációját meg tudd érteni.
- Megfelelő önbizalom
Fontos, hogy higgy a személyes ítéleteidben, képességeidben. Ha önbizalom híján vagy, ezt üzletfeleid is megérzik. Ha nem hiszel magadban, hogy hihetne a másik fél a Te általad eladásra kínált termékben? Már léteznek önbizalom növelő tréningek, amikbe bátran belevághatsz, ha ezen a téren is fejlődni szeretnél.
- Tudj jókor lenni jó helyen
Nyilván szerencse kérdése is, de a Te hajtóerőd is nagyban befolyásolja, hogy megtalálsz-e minden felkínálkozó alkalmat. Légy nyitott és mindig keresd a lehetőségeket!
Gyakorlati tippek a sikeres üzletkötéshez
Az online Sales tréning során számos technikát, ismeretet, kommunikációs eszközöket adunk a kezedbe, mely tudás sokszorosan hozzájárul céged eredményes jövőjéhez! Viszont - mielőtt belevágnál a tréningbe - már most is szeretnénk Neked megmutatni néhány tippet, hogy a lehető legjobb kimenetele valósuljon meg az értékesítésnek. Lássuk is ezeket!
- tipp - Készülj fel előre a várható kérdésekre!
Nagyjából lehet előre számítani rá, hogy üzleti partnered milyen kérdéseket fog feltenni a tárgyalás alatt. Gondolkozz még a megbeszélés előtt ezeken. Ne ott érjenek váratlanul a kérdések. Sőt, irányítsd Te kérdésekkel a beszélgetést! Minden profi értékesítő így cselekszik.
- tipp - Készülj elő a találkozóra!
Tegyél meg mindent, gondold át előre, hogy mivel tudnád felkelteni a résztvevők érdeklődését, hogy ne azt érezzék, ez már megint csak egy unalmas, kötelező program, amin gyorsan túl kell esni. Hiszen egy kellemes környezetben nem azt fogják várni, hogy mikor lesz már vége és így nem a hétvégi program fog járni a fejükben.
- tipp - Játszd le magadban, hogyan fog zajlani a megbeszélés!
Ha nem szeretnél senkit megkérni, akinek előadhatod, hogy miket mondanál majd, hunyd be a szemed, vagy vonulj egy olyan helyre, ahol nem hallják, ha magadban beszélsz. Képzeld el, hogy miket fogsz mondani a sikeres üzletkötés megvalósulásáért.
Kinek ajánlott a Sales tréning?
- Azoknak, akik most terveznek értékesítőként, üzletkötőként elhelyezkedni.
- Értékesítőknek, üzletkötőknek, akik feljebb akarják tornázni a sikeres üzletkötések mennyiségét.
- Cégeknek, akik több bevételre akarnak szert tenni azáltal, hogy dolgozóikat értékesítési tréningre küldik.
- Azoknak, akik nem a szerencsére szeretnék bízni az értékesítési folyamat sikerességét, hanem jól működő eszközöket akarnak a kezükbe venni.
- Azoknak, akik nem szeretnék magas óradíj alapján dolgozó értékesítési tréner/tanácsadó szolgáltatását igénybe venni.
- Azoknak, akik el szeretnék végezni a tréninget, viszont nem Budapest, vagy környékén élnek. A képzés online, így bárhonnan elsajátíthatod az anyagot. Akár egy kellemes környezetben.
- Mindenkinek, akit érdekel a téma.
Modul 1. Agilis értékek és szemlélet
Modul 2. Hogyan illesszem be az agilitást az értékesítési technikákba?
Modul 3. Agilis értékesítést fejlesztő eszközök
Modul 4. B2C és B2B értékesítési folyamatok, szabályok A-tól Z-ig
Modul 5. Ügyféltípusok és ügyfélkezelés
Modul 6. Az értékesítési útvonal megtervezése – stratégiák kialakítása
Modul 7. Üzletkötés szabályai
Modul 8. Árazás és ajánlatadás
Modul 9. Érzelmek és kifogások kezelése az értesítésben
Modul 10. Ügyfélmegtartás kihívásai – hasznos tippek
Modul 11. Hatásos zárási technikák