fbpx

PPC – online marketing képzés

Nem úgy szerepelnek a fizetett hirdetéseid, ahogy szeretnéd? Ismerkedj meg az online marketing egyik legfontosabb szegmensével, a digitális platformokon való fizetett hirdetések speciális beállításaival, melyek komoly szakértelmet, háttértudást igényelnek. Legyél profi PPC-s kezdő tanfolyamunk segítségével!

Oktató:

Tóth Viktor

[tba_ribbon]
[tba_icon_list_display]
[tba_icon_list_display]

PPC - online marketing képzés

Tűnj ki a tömegből! Indíts sikeres PPC kampányokat és mutasd meg magad! A kezdőknek szóló kurzus elvégzése után nem okoz majd gondot profin beállított PPC hirdetéseket indítani.

Áttekintés:

Hogyan épül fel a(z) PPC – online marketing képzés?

1. Az online marketing stratégia felépítése
  • Konverziók
  • Funnel felépítése és fázisai
  • Szegmentálás fontossága
  • Csatornák szerepe a funnelben
2. Google Ads fontos eszközök és beállítások
    • Fiók beállítások
    • Közönségkezelő
    • Konverziók
    • Elérés és -Teljesítménytervező
    3. Google Ads Search kampányok
    • Kulcsszavak
    • Hirdetések
    • Hirdetésbővítmények
    • Kampánybeállítások
    4. Google Ads további kampánytípusok
    • Bevezető
    • Google Shopping és Performance Max
    • Display kampányok
    • Discovery kampányok
    5. Facebook és Instagram hirdetések
    • Forgalomterelő kampányok
    • Konverziófokuszú kampányok
    • Katalógus értékesítési kampányok
    • Hirdetési formátumok
    6. Egyéb hirdetési csatornák
    • Tik Tok hirdetések
    • Linkedin hirdetések
    • További csatornák (Twitter, Pinterest, Bing, Waze)
    7. Google Analytics 4 alapozó
    • Fiókstruktúra, alapbeállítások
    • Alapfogalmak
    • Adatfolyamok
    • A GA4 felület felépítése
    • Alapvető mutatók
    • Demográfiai és technológiai riportok
    • Fiókok összekapcsolása
    8. Google Analytics 4 haladó
    • Események, esemény paraméterek
    • Konverziók beállítása
    • Debug view
    • Közönségek
    • Exploration riportok
    • Google Analytics és Google Ads 

    Mi a PPC jelentése? Mi az a pay per click?

    A pay per click - vagy rövidítve PPC - nagyon tömören megfogalmazva kattintás alapú fizetett hirdetést jelent.

    Vagyis hirdetési szolgáltatás. Lényege, hogy a hirdető azokért a hirdetés kattintásokért, vagyis reklámmegjelenésekért fizet - egy előre meghatározott összeget - a felület tulajdonosának, melyek után a felhasználók a hirdető weblapjára érkeznek.

    A PPC marketing az online hirdetési eszközök egyik legtöbbször alkalmazott területe. Az egyik legnépszerűbb online marketing csatorna.

    Hogyan működik a PPC?

    Amikor fut a hirdetési kampányod és egy felhasználó rákeres az adott - általad is beállított, tartalmadhoz kapcsolódó - kulcsszóra, versenyezned, licitálnod kell a többi hirdetővel /persze ezt a rendszer elintézi helyetted/. Mindez azért, hogy a Te hirdetésed jelenhessen meg.

    CPC = Cost Per Click = a kattintás ára

    A licitálás úgy történik, hogy mielőtt elindítod a hirdetést, felajánlasz egy maximum összeget, amennyit hajlandó vagy egy kattintásért fizetni.

    A licit árat befolyásoló tényezők

    • Nem mindegy, hogy mennyi versenytárssal van dolgod! Nyilván valóan, minél többen licitálnak egy adott kulcsszóra, annál magasabb összegű kell legyen a minimális licit rá. 

    • Hirdetés minősége. Hiszen egy olyan kampányt nem fog terjeszteni a felület tulajdonosa, amit irrelevánsnak tekint a felhasználók számára. A Google-nél is a bevétel a fontos, így az a PPC hirdetés fog megjelenni az elsők között, aminél várhatóan magasabb lesz a kattintás mennyisége.

    ppc-fizetett-hirdetesKampány stratégia

    Nagyon fontos, hogy minden egyes PPC kampány a lehető legpontosabban legyen beállítva, különben feleslegesen nagyon sok pénzt felemészthet. Ezért kell még az indítása előtt egy nagyon precíz és célzott stratégiát létrehozni.

    A következőket kell nagyon részletesen kidolgoznod:

    • Ki a kampány célközönsége?

    • Mi a kampány célja?

    • Milyen üzenete legyen a kampánynak?

    • Mekkora összeget szánsz rá?

    Fontos a háttértudás!

    Az imént felsoroltakból látható, hogy a kampányok beállítása háttértudást és szakértelmet igényel. Jól kell tudnunk például felmérni piacunk érdeklődési körét, precízen kell kiválasztanunk a megfelelő kulcsszavakat, tudnunk kell, hogy milyen típusú hirdetések azok, melyek célt érhetnek potenciális vásárlóinknál.

    A PPC hirdetés számos előnye

    • Gyors eredményt hoz. Ha a tanultak szerint állítod be kampányaidat, hamar megemelheted vele a weboldal-forgalmat.

    • A hagyományos bannerekkel szemben a hirdető számára anyagi szempontból sokkal előnyösebb, mivel a megjelenítés alapján történik az elszámolás. Hiszen, csak a hirdetésünkre nyitott érdeklődőkért kell fizetni.

    • Használatával pontosabban elérhető a kívánt célcsoport.

    • Hirdetésünkre kattintva a látogatók rögtön a hirdetett honlapra érnek.

    Hol indítható PPC kampány?

    Sokak számára a PPC egyet jelent a Google Ads fogalmával. Pedig többféle platform is lehetőséget kínál hirdetési kampányt indítani. Ráadásul, egyszerre akár több helyen is futtathatsz párhuzamosan hirdetéseket.

    A legnépszerűbb ilyen hirdetési platformok a keresőmotorok /Google, Yahoo/, a közösségi média felületetek és a weboldalak.

    Nézd meg, ezek közül is mik a leggyakrabban használtak, amiket majd képzésünk során részletesen be is mutatunk. Néhány szó ezekről:

    Google Ads

    A legnagyobb külföldi PPC rendszer a Google Ads. Korábbi nevén Google AdWords.

    Indíthatsz vele többfajta hirdetést. Például ilyenek a search kampány, vagy a display kampány. Előbbi az egyik legjobban megtérülő hirdetés típus. Ha valamire rákeresünk a Google-ben, ezek jönnek fel hirdetésként.

    A display kampány képes, szöveges hirdetés, melyeket a Google Search Partnerek weboldalain láthatunk. Ezt inkább remarketing esetén ajánlatos használni, amikor figyelembe veszik a keresési, vagy böngészési előzményeid és azokhoz hasonló fizetett hirdetések fognak megjelenni.

    A kurzuson megtanulod a Google Ads fiók létrehozását, utána pedig a fontos fiókbeállításokat.

    Közösségi média platformok

    Azt azért mindig tartsd észben, hogy a közösségi média oldalak felhasználói főként barátaikkal, családtagjaikkal szeretnék ápolni a kapcsolatot. Azaz, inkább szórakozásként használják ezeket a csatornákat.

    Vagyis, jóval nehezebb dolgunk van egy olyan platformhoz képest, ahová direkt vásárlási szándékkal érkeznek az emberek. Ettől függetlenül persze ajánlatos lehet ezeken a felületeken is hirdetni, hiszen lehet, hogy épp erős a felhasználó vásárlási szándéka.

    Facebook

    Ma már nem csak arra szolgál, hogy beszélgessünk a barátokkal, vagy meglessük kivel mi történt mostanában. A felület számos hirdetési lehetőséggel rendelkezik.

    A hirdetők szemszögéből a Facebook az egyik legelterjedtebb, felhasználóbarátabb felülettel rendelkező hirdetési platform.

    A Facebook-on megjelenő PPC kampányok nagyszerű lehetőségeket kínálnak, hogy a lehető legtöbb embert elérjünk.

    A Facebook óriási előnye, hogy a felhasználók minél több információt töltenek fel profiljukra, annál pontosabban tudod őket megcélozni.

    YouTube

    A YouTube sokkal több, mint egy videómegosztó felület, hiszen a második legnépszerűbb kereső a Google után. Havonta kb. 2 milliárd felhasználóval büszkélkedhet. Ezen a platformon videó hirdetések segítségével jeleníthetsz meg reklámokat.

    Nagyon fontos kritériumok, hogy a videó minősége nagyon jó kell, hogy legyen, illetve nagyjából az első 5 másodpercben el kell érned azt, hogy a felhasználó végig akarja nézni a videót teljes egészében. Különben bezárják a hirdetésed.

    Instagram

    Amennyiben úgy látod, hogy ez a vizuális felület népszerű platform a célközönséged számára, célszerű hirdetni az Instagramon is. Itt jellemzően a fiatalabb korosztály képviselteti magát, így az ő elérésükre a legalkalmasabb.

    Vagyis, olyan cégek számára ajánlható, akik fiatalos termékekkel vagy szolgáltatásokkal foglalkoznak.

    LinkedIn

    Ezen a felületen a hirdetők pontosan meg tudják célozni a potenciális ügyfeleiket a felhasználók által feltöltött rengeteg szakmai adat segítségével. Nem beszélve, hogy szakmailag elismert tábor lesz a közönségünk egy része.

    Így talán nem is meglepő, hogy a LinkedIn hirdetések kifejezetten drágák. Ezért, főként a legalább közepes méretű cégek választják hirdetési felületül.

    Pinterest

    Magyarországon még nagyon kevesen élnek ezzel a hirdetési lehetőséggel. Talán ennek is köszönhetjük, hogy most még elég alacsony költségen tudunk itt hirdetni.

    Az oldal felhasználóit tekintve a nők jelentős többségben vannak, így ennek tudatában érdemes itt hirdetni.

    Hirdetői szempontból a platform előnye, hogy a fizetett hirdetések kevésbé különülnek el az organikus tartalmaktól, mint más közösségi oldalak esetén. Így a felhasználók kevésbé érzik ezeket tolakodónak.

    ppc-fizetett-hirdetesHatékonyságmérés Google Analytics-el

    Elengedhetetlen, hogy nyomon kövesd, hogyan teljesít a hirdetésed.

    Google Analytics-el meg tudod nézni, hogyan és mennyi pénzt hoznak vissza kampányaid. Rengeteg mutatót tudsz vele mérni, elemezni. Egy igazán hasznos Google szolgáltatás.

    A Google Analytics következő generációja a Google Analytics 4, azaz rövidítve: GA4. Ami jelentős változást hoz az eddigi megszokott felülethez képest.

    2023. július 1-től a GA4 váltja le a Google Analytics-ként közismert Universal Analytics-et. Innentől fogva a régi GA fiók már nem fog adatokat rögzíteni.

    PPC vs. SEO

    Nagyon sokan felteszik a kérdést, hogy vállalkozásuk felvirágoztatása és termékeik nagyobb mennyiségű eladása érdekében inkább melyik marketing eszközzel foglalkozzanak?

    Erre nem lehet egy-két szóban válaszolni. Amilyen egyszerű a kérdés, annál tovább tart részletezni a választ. Hiszen, nagyon sokféle tényezőtől függ mindez.

    Talán legegyszerűbb számba venni a kétféle marketing lehetőség előnyeit.

    PPC előnyei

    • A PPC hirdetés a SEO-hoz képest sokkal gyorsabb eredményt hoz.

    • A PPC kampány sokkal kevesebb időbefektetést igényel a SEO-hoz képest.

    • A PPC kampányok sokkal pontosabban célozhatók, így könnyedén meghatározhatod, hogy kinek jelenjen meg.

    SEO előnyei

    • A SEO-t akár ingyenesen is alkalmazhatod, ha nem veszel hozzá igénybe senkit, hanem Te magad írod a szövegeket. A PPC kampány ezzel szemben mindenképp kiadást jelent, főleg, ha nem állítod be megfelelően. Ekkor nagyon gyorsan nagy összeget veszíthetsz vele, mivel sajnos sok kattintás nem vezet értékesítéshez.

    • A SEO-ba fektetett munka sokkal több ideig fent marad. Ha a PPC hirdetést már nem pénzeled, rögtön eltűnik a célközönség elől.

    Végezd el a képzést! Indíts eredményes PPC hirdetéseket!

    Szeretnél mély és átfogó ismeretet szerezni a PPC hirdetésekkel kapcsolatban? Ráadásul olyan szakembertől tanulva, aki több éve a szakmában dolgozik?

    A kurzuson természetesen az online marketing alapjaival kezdünk. Azután - gyakorlati példákon és esettanulmányokon keresztül - segítséget nyújtunk a PPC terület elsajátításához. Megmutatjuk, hogyan érdemes megalkotni a stratégiát és költségkalkulációt készíteni.

    Elsajátítod a fontosabb hirdetési platformok sajátosságait, azok alapvető beállításait, illetve megismered a legelterjedtebb kampánytípusokat.

    A képzésen megtanulod, hogyan kezeld a különböző hirdetési felületeket, hogyan állítsd be optimálisan hirdetési büdzsédet.

    A tanfolyam elvégzése után képes leszel hatékonyságmérésre, ami elengedhetetlen a következő kampány megfelelő beállításához.

    A képzésen az e-kereskedelmi célú PPC kampányok kezelésébe is betekintést nyersz.

    Kinek ajánlott a PPC tréning?

    • Azoknak, akik átfogó képet szeretnének kapni a PPC hirdetésekkel kapcsolatban.

    • Azoknak, akik feljebb akarják tornázni az eredményes üzletkötések mennyiségét.

    • Azoknak, akik szeretnék a cégüket, termékeiket, szolgáltatásaikat online hirdetni.

    • Azoknak, akiknek új ügyfelek megszerzése a cél.

    • Azoknak, akik most szeretnének junior digital marketing menedzserként elhelyezkedni.

    • Azoknak a cégeknek, akik több bevételre akarnak szert tenni azáltal, hogy dolgozóikat PPC tréningre küldik.

    • Azoknak, akik nem a szerencsére szeretnék bízni a PPC kampányok sikerességét, hanem jól működő eszközöket, gyakorlati tudást akarnak a kezükbe venni.

    • Azoknak, akik nem szeretnék magas óradíj alapján dolgozó PPC szakember szolgáltatását igénybe venni, hogy ő tanítsa meg nekik mindezt a tudást.

    • Azoknak, akik el szeretnék végezni a PPC tréninget, viszont nem Budapest, vagy környékén élnek. A képzés online, így bárhonnan elsajátítható az anyag. Akár egy kellemes környezetben.

    • Azoknak, akik szeretnék, ha lenne lehetőség feltenni kérdéseiket, és azokra szakértőktől megbízható választ kapni.

    • Mindenkinek, akit érdekel a téma.

    1. Az online marketing stratégia felépítése
    • Konverziók
    • Funnel felépítése és fázisai
    • Szegmentálás fontossága
    • Csatornák szerepe a funnelben
    2. Google Ads fontos eszközök és beállítások
      • Fiók beállítások
      • Közönségkezelő
      • Konverziók
      • Elérés és -Teljesítménytervező
      3. Google Ads Search kampányok
      • Kulcsszavak
      • Hirdetések
      • Hirdetésbővítmények
      • Kampánybeállítások
      4. Google Ads további kampánytípusok
      • Bevezető
      • Google Shopping és Performance Max
      • Display kampányok
      • Discovery kampányok
      5. Facebook és Instagram hirdetések
      • Forgalomterelő kampányok
      • Konverziófokuszú kampányok
      • Katalógus értékesítési kampányok
      • Hirdetési formátumok
      6. Egyéb hirdetési csatornák
      • Tik Tok hirdetések
      • Linkedin hirdetések
      • További csatornák (Twitter, Pinterest, Bing, Waze)
      7. Google Analytics 4 alapozó
      • Fiókstruktúra, alapbeállítások
      • Alapfogalmak
      • Adatfolyamok
      • A GA4 felület felépítése
      • Alapvető mutatók
      • Demográfiai és technológiai riportok
      • Fiókok összekapcsolása
      8. Google Analytics 4 haladó
      • Események, esemény paraméterek
      • Konverziók beállítása
      • Debug view
      • Közönségek
      • Exploration riportok
      • Google Analytics és Google Ads 

      Mennyit kereshetsz ezzel a szakmával Magyarországon?

      (havi bruttó átlagbér)

      200 000 HUF
      (minimálbér)
      500 000 HUF
      800 000 HUF
      1 000 000 HUF
      Forrásaink: fizetesek.hu, glassdoor.com.

      Kitől fogsz tanulni?

      Tóth Viktor

      • 2019 óta erősíti a Klikkmánia csapatát, az ügynökség számos hazai nagyválalattal dolgozik és dolgozott már együtt, mint például a Jófogás, aProfession.hu, vagy a Nanushka
      • Kisebb kkv-k online marketingeseként mélyítette el tudását a Google Ads és Facebook hirdetések világában
      • Az ország legnagyobb kuponos szolgáltatójánál dolgozott in-house PPC strategist-ként
      • Főbb feladatai a nagyobb ügyfelek kampánykezelése mellett az ügyféloktatások koordinálása, illetve a belső képzések levezénylése
      • Több hazai szakmai konferencián és a Budapesti Gazdasági Egyetemen tartott már előadást
      • Jelenleg az ELTE-n óraadó oktató PPC témában

      Pillants bele!

      Szívesen megnéznéd miről is szól a PPC – online marketing képzés? Pillants bele oktatónkkal készült videóba!

      Képzési adatok

      A választott képzés PPC - online marketing képzés

      Csoport(ok) *

      Személyes adatok Kérjük, hogy a személyi igazolványban szereplő adatok alapján töltse ki az alábbi űrlapot!

      *

      Nagyon jó választás!

      2022.november 1. 20:00-ig rendszerkarbantartást végzünk, ezért egy kis türelmet kérnénk Tőled. 🙏

      Cserébe Magyarország legmodernebb tanulói felületét kapod kézhez. 🔥

      Töltsd ki az adataid, és szólunk amint nekiugorhatsz a tanulásnak!