fbpx

Marketing szövegírás tanfolyam

Oktató:

Megyeri Regina

[tba_ribbon]
[tba_icon_list_display]

Marketing szövegírás tanfolyam

Ha az online térben dolgozol, elengedhetetlen, hogy értsd az online szövegírás alapjait. Miért fontos a jó szöveg? Hogy lehet olyan szövegeket írni, amik profitot hoznak egy vállalkozásnak? És mi tartozik pontosan a kreatív szövegírásba? Akár egy cégnek dolgozol és szeretnél új tudásra szert tenni, akár a saját vállalkozásod fejlesztése a célod, ez a marketing szövegírás tanfolyam segítségedre lesz abban, hogy megtanulj jól konvertáló, egyedi szövegeket írni. A tanfolyam elvégzése után többet nem fog gondot okozni számodra, hogy megírj egy blogposztot, egy Instagram szöveget, vagy épp egy hirdetést.

Áttekintés:

Hogyan épül fel a(z) Marketing szövegírás tanfolyam?

Copywriting - Az online marketing egyik legfontosabb eleme

A szövegírás az angol copywriting szó megfelelője, és lényegében olyan szövegekre utal, amiknek központi célja a cselekvésre buzdítás. Azért olyan lényeges az online marketing szempontjából, mert egy igazán jó szöveg hat az olvasókra: cselekvésre, legjobb esetben vásárlásra buzdít és tud értéket adni. A kreatív szövegírás tehát nem csak egyszerűen írás. Pont ezért, az újságírás, vagy könyvek írása nem tartozik a kreatív szövegek közé. A hirdetések szövegei, a blogposztok, a közösségi média bejegyzések viszont annál inkább. A szövegírás az online marketing nagyon lényeges eleme, ezért érdemes megtanulni, hogyan lehet a maximumot kihozni akár egy pár mondatból is.

Mit csinál egy online szövegíró?

Egy online szövegíró különböző típusú tartalmakat ír, a legtöbbször érdeklődő generálás érdekében, vagy értékesítési céllal. A feladatai változatosak és jellemző, hogy minden nap más témában kell szövegeket alkotniuk. A munkái közé tartoznak a reklámszövegek, a blogcikkek, a landing oldalak szövegezése, de sokszor kell szöveget írni a social médiára is. A szövegíró egy márka "hangja", tehát a kommunikáció stílusa, a hangnem és maga a mondandó megformálása mind az ő feladata. A szövegíró munkája szorosan összefügg a grafikusok és a más, vizuális területen dolgozók munkájával, hiszen a kettő együttesen tud a legjobb hatást elérni. Ha szeretnél te is profi szövegíró lenni, jelentkezz a marketing szövegírás tanfolyamra és tanuld meg, hogy lehet hatékony és eredményes szöveget írni!

Hol van szükség kreatív szövegírásra?

A szövegírásra rengeteg különböző területen van szükség. Ide tartozik minden olyan tevékenység, ahol a szövegezéssel hatni tudsz a látogatókra. Nézzük meg, hogy mik a leggyakoribb szövegírói projektek!

Online marketing

A marketing tevékenységek során elengedhetetlen a jó szöveg. Hirdetési szövegek, hírlevelek, weboldalak, landing oldalak létrehozása során elengedhetetlen a hatékony szövegírás.

Blogbejegyzések

Foglalkozhatsz csak blogbejegyzések írásával is. A blogposztok írása során általában 1000-1500 szavas terjedelemben kell egy adott témát bemutatni

Termékleírások

Egy szövegíró feladata az, hogy a termékeket velős, de meggyőző szövegek által mutassa be. Az emberek sokkal szívesebben vásárolnak egy olyan webshopról, amin a termékek részletesen be vannak mutatva, mint egy olyanról, ahol semmi szöveg nincs.

Közösségi média tartalom

Facebook és Instagram posztok, Spotify podcast vagy YouTube videók? A szöveges tartalmakat sok esetben szövegíró készíti ezekre az online platformokra is. Egy szövegíró tudja hogyan szólítsa meg a közönséget és hogy gyakoroljon a lehető legnagyobb hatást a követőkre. Egy jól megírt közösségi média szöveg sok eredményt hoz: érdeklődőket, követőket és eladásokat is.

Sajtóközlemények

A magazinokban, vagy online oldalakon megjelenő cikkeket, egy esemény sajtóközleményét, vagy bármi olyan tartalmat, amit a sajtó közé kommunikál egy cég, a szövegíró írja. Ezeknek hossza általában néhány oldal, és mindig egy központi cél köré épül. Ez lehet bejelentés, konkrét ajánlat, vagy a cégen belüli változás kommunikálása.

Ebook

Az ebookok elengedhetetlen részei az online marketingnek. Sokszor ingyenes csaliként használják a cégek, hogy az érdeklődők feliratkozzanak az email listájukra, sok esetben pedig az értékesítési stratégiák része egy hasznos információkat tartalmazó e-könyv. Ezek szövegezésért is a copywriter felel.

marketing-szovegiras-2

Hogyan lehet belőlem online szövegíró?

Ahhoz, hogy online szövegíró legyél, fontos, hogy szeress írni és élvezd magát a folyamatot. Nem kell óriási írói múlttal rendelkezned, hogy jó szövegíró váljon belőled. A nyelvhelyesség és szókincs elengedhetetlen, de a szavak formálása tanulható. Ezért ha a kurzus keretein belül elsajátítod az alapokat és megérted az online szövegírás technikai oldalát, csak rajtad áll, hogy a szövegírás melyik formájával foglalkozol majd. Lehet, hogy kiválóan írsz rövid tartalmakat a közösségi médiára, de az is előfordulhat, hogy a hosszabb, 1500 szavas bejegyezések megírása áll hozzád a legközelebb. Bárhogy is alakuljon, az első és legfontosabb lépés az, hogy érdeklődj a szövegírás iránt és tanuld meg az alapokat!

Hogyan lehet jó szöveget írni?

Milyen egy jó szöveg? Hogyan lehet elérni, hogy a szövegeid hassanak az emberekre? Nézzük meg a legfontosabb pontokat, amikre fókuszálnod kell, ha sikeres szövegíró szeretnél lenni! A marketing szövegírás tanfolyam során részletesen átvesszük ezeket és tapasztalt oktatónk megtanítja neked, hogy mi az igazán jó szöveg titka!

Fókuszálj a lényegre

Írj tömör szövegeket, amiket könnyű elolvasni és a legfontosabb információkat tartalmazza. Kerüld a hosszú, sztorizós bekezdéseket, hiszen ezzel elvonod az olvasó figyelmét a lényegről.

A célközönséghez szólj

Egy szöveg megírásakor tudnod kell, hogy kinek írsz. A tartalmakat sosem magadnak hozod létre, ezért nem az számít, hogy neked hogy tetszik, hanem az, hogy az olvasókat mennyire fogja majd meg a mondandód. Mi érdekli őket? Mi számít nekik? Mennyi idejük van olvasni? Térképezd fel, hogy kik is ők és formázd a szövegeidet annak megfelelően.

Figyelj a tónusra

Kapcsolódva az előző ponthoz, minden márkának megvan a saját célközönsége és a saját márkaszemélyisége is. Ez azt jelenti, hogy minden cég sajátos stílussal és hangnemmel rendelkezik, amit figyelembe kell venned az írás során. Professzionális, vicces, kimért? Mi illik leginkább a cég tónusára? Ha szabadúszóként dolgozol, ezt vagy kutatás által derítheted ki, vagy a vállalkozás útmutatója segítheti a munkádat.

A SEO fontossága

A SEO (Search Engine Optimization), azaz a keresőoptimalizálás ismerete nagyon hasznos az online szövegírás során. A SEO szövegeknél arra kell ügyelni, hogy bizonyos kulcsszavak stratégikusan megjelenjenek a szövegben, hiszen ezek által a találati listában előbbre kerülnek a tartalmak. A képzés során részletesen átvesszük a SEO működését és konkrét példákon keresztül lehetőséged lesz megtanulni a gyakorlatban is használni.

Kommunikálj tisztán, érthetően

A tiszta, érthető kommunikáció az alapja a szövegírásnak. Tagold megfelelően a mondatokat, a fontosabb gondolatokat külön bekezdésben helyezd el, és olvasható szöveget kreálj. Egy szöveg akkor eredményes, ha az olvasó könnyen követni tudja és hasznos információkkal lesz gazdagabb, amint végigolvasta, amit írtál.

Lényeges a helyesírás

Szövegíróként tudnod kell a nyelvtani szabályokat és a helyesírásra nagy figyelmet kell fordítanod. Hanyagságra és a professzionalizmus hiányára utal, ha helytelenül írsz. Vannak programok, amik segítenek a helyesírásban, de ezek inkább ellenőrzésre szolgálnak. Ha egy megrendelőnek készítesz szöveget, hagyj extra időt arra, hogy átnézd, mielőtt kiadod a kezedből. Hasznos lehet, ha egy nap elteltével újra átolvasod a munkádat, hogy biztosan ne legyen benne hiba. Ha friss vagy, könnyebben észreveszed a kritikus részeket és nagyobb eséllyel tudsz javítani rajtuk.

Írj kreatív szövegeket

Akármilyen szöveget írsz, használd a kreativitásod! Ha egy nehéz téma megírásán dolgozol, alkalmazz olyan módszereket, amik segítenek megadni a kezdő lökést. Írj fel kulcsszavakat, gyűjts össze gondolatokat, kezdj hozzá! Inspirálódhatsz más szövegekből, de légy eredeti és törekedj arra, hogy egy hasznos, értékes munkát adj ki a kezedből. A szövegírás tanfolyam során segítünk, hogy elsajátítsd a megfelelő módszereket a kreatív íráshoz!

Karrierlehetőségek az online szövegírás területén

Online szövegíróként rengeteg lehetőséged lesz majd. Az, hogy milyen karriert építesz, attól függ, hogy miben érzed a legjobban magad. Ha a reklámszövegek és a hirdetések megkomponálása a kedvenced, vagy az értékesítési szövegek megírását élvezed leginkább, akkor dolgozhatsz egy kreatív ügynökségnél, ahol feladatok széles választéka vár majd rád. Dolgozhatsz azonban olyan cégnél is, ahol a weboldal szövegezésekért és a termékleírásokért felelsz. De járhatod a saját utadat is szabadúszóként, és egyszerre akár több vállalkozással is dolgozhatsz, különböző feladatokon. Akár magyar cégnél, akár külföldön képzeled el a jövőd, szövegíróként rengeteg lehetőséged lesz, hiszen sok féle tartalom megírása közül válogathatsz majd.

Mennyit keres egy szövegíró?

Az online szövegírók díjazásában nagy a szórás. Ha alkalmazottként dolgozol, a kezdő fizetés 300-350 000 forint között alakul havonta. Ez a tapasztalat növekedésével, a szakértelemtől és a geográfiai elhelyezkedéstől függően magasabb is lehet.

Ha viszont szabadúszóként dolgozol, vagy saját kreatív szövegíró ügynökséget indítasz, akkor sokkal szabadabban tudsz árazni. Kalkulálhatsz karakterenként, órabérben, vagy a leadott cikkek mennyiségében. Így a félmilliós fizetést, vagy annak többszörösét is elérheted, az ügyfeleid számától függően.

marketing-szovegiras-3

Hogyan lesznek ügyfeleim szabadúszó szövegíróként?

Ha szabadúszó szövegíró szeretnél lenni, meg kell dolgoznod azért, hogy legyenek ügyfeleid. De mi szükséges hozzá, hogy téged válasszanak? Hogyan tudod megszerezni az első kliensed? Lépésről lépésre bemutatjuk, hogy mi szükséges ahhoz, hogy te is sikeres online szövegíró lehess!

Gyakorolj

Mielőtt nagyban belevágsz, a legjobb, ha gyakorlatot szerzel. Írj próbacikkeket, kérdezd körbe az ismerőseidet, hogy segíthetsz-e nekik online tartalmak megírásában. Ezek nem csak abban segítenek, hogy begyakorold azokat a módszereket és technikákat, amiket megtanulsz a kurzus során, hanem később referenciaként is fel tudod őket használni. Mindemellett magabiztos tudást szerezhetsz a gyakorlás által.

Keress fel cégeket

Ha már van valamennyi tapasztalatod, ideje eladni a szolgáltatásod. Csinálj kutatást és gyűjts össze olyan cégeket, akikkel szívesen dolgoznál együtt. Elemezd az oldalukat: mik a hiányosságaik, miben tudnál segíteni nekik? A weboldal szövegeiket lenne célszerű frissíteni, vagy a Facebook bejegyzéseikre férne rá egy kis vérfrissítés? Elemezd őket, és tegyél egy ajánlatot. Kiküldhetsz egy előre megírt sablon emailt több cégnek is, de figyelj arra, hogy igazítsd rájuk az email bizonyos részeit és hiteles legyen az érdeklődésed! Csak akkor keresd fel őket, ha valóban szívesen dolgoznál velük.

Légy hiteles

A legjobb referencia az, ha a saját weboldalad és közösségi média oldalaid szövegezése hatékony. Legyen Facebook oldalad, vezess blogot, hirdesd a szolgáltatásod, ossz meg hiteles tartalmakat a saját profilodon. Összefoglalva: légy hiteles! Ha semmi nyoma nincs a munkádnak, nehezebben bíznak meg benned a leendő ügyfelek.

Adj értéket

Ha jelen vagy a közösségi platformokon, vagy egy saját oldalt is üzemeltetsz, könnyedén tudod értékes információkkal, esetleg digitális termékekkel ellátni a követőidet. Írj olyan szöveget, ami nekik szól és ami megoldást hoz néhány problémájukra. Az emberek könnyebben kötődnek ahhoz a szolgáltatóhoz, aki segítséget nyújt és könnyebben kötnek szerződést is veled, ha már megtapasztalták, hogy a módszereid működnek.

Építsd a portfóliód

Ha sikeres szövegíró akarsz lenni, szükséged lesz egy portfólióra. A portfólió a korábbi munkáidat tartalmazza - lehetőleg a legjobbakat. Nem kell túl hosszú dokumentumra gondolni, néhány oldal pont elég arra, hogy lássák, milyen stílusokban tudsz szöveget írni. Ha van egy bemutatkozó dokumentumod, könnyebben tudod eladni a szolgáltatásaidat az új klienseidnek.

Kérj véleményeket

Az elégedett ügyfeleidtől kérj szöveges vagy videós véleményt, amit a weboldaladon közzé tudsz tenni. Ez segít abban, hogy könnyebben megbízzanak benned, hiszen az emberek sokszor mások véleménye alapján döntenek. A rólad írt vélemények segítenek abban, hogy új kliensekkel tudj szerződést kötni.

Marketing szövegírás tanfolyam - Neked ajánljuk!

Ha szeretnél megtanulni profi szöveget írni annak érdekében, hogy sikeresebb legyen az üzleted, vagy előre tudj lépni a munkahelyeden, akkor ez a marketing szövegírás tanfolyam neked lett kitalálva! Lépésről lépésre megtanítjuk neked a jó szövegírás folyamatát és gyakorlati órákon keresztül készítünk fel, hogy képes legyél bármilyen szöveget írni!

A tanfolyamot online oktatási rendszerben adjuk le, így lehetőséged van bármikor, bárhol tanulni és a saját tempódban elsajátítani az a szövegírás alapjait. Lesz szó az SEO-ról, megtanítjuk neked azt, hogyan tud a szöveged első helyre kerülni a Google-ben és megismerheted, hogyan érdemes nekikezdeni egy szöveg megírásának.

Ha szeretnél megtanulni hatékonyan írni, akkor várunk a marketing szövegírás tanfolyamunkon!

Mennyit kereshetsz ezzel a szakmával Magyarországon?

(havi bruttó átlagbér)

200 000 HUF
(minimálbér)
1 000 000 HUF
Forrásaink: fizetesek.hu, glassdoor.com.

Kitől fogsz tanulni?

Megyeri Regina

Pillants bele!

Szívesen megnéznéd miről is szól a Marketing szövegírás tanfolyam? Pillants bele oktatónkkal készült videóba!

Képzési adatok

A választott képzés Marketing szövegírás tanfolyam

Csoport(ok) *

Személyes adatok Kérjük, hogy a személyi igazolványban szereplő adatok alapján töltse ki az alábbi űrlapot!

*