Mi az a közösségi média marketing?
A közösségi média marketing az online marketing azon típusa, ami során a vállalkozások közvetlenül kapcsolatba lépnek a vásárlókkal és a kreatív tartalommegosztás által kapcsolódnak velük. Sokkal kevésbé "reklám szagú" folyamat, hiszen a vásárlók autentikusnak, természetesebbnek, inspirálónak érzik az őket elérő tartalmakat, ami segít a meggyőzésben és a közösségépítésben.
Miért fontos a közösségi média marketing?
A social media marketing elengedhetetlen eleme lett a modern kori üzletvezetésnek. Nézzük, milyen előnyei vannak a közösségi média használatának a cégek szempontjából:
-
Segít közvetlenül, instant kommunikálni a közönséggel.
-
Közösséget építhetünk, amihez az emberek szívesen tartoznak és ezzel hű követői / használói lesznek a márkának.
-
Segít stabil, sikeres márkát építeni és növeli a márkaismertséget.
-
Piaci előnyt jelenthet, ha a versenytársaktól különböző stratégiát követve építi fel a platformokat.
Közösségi média oldalak
Különböző közösségi média felületek léteznek, amik más célt szolgálnak és más közönséget vonzanak. Ezért egy cégnek érdemes nem csak egyre, de egyszerre több platformra is fókuszálni.
Az Instagram az influencer marketing legfőbb helye, ahol millió felhasználó görgeti a képeket és videókat a nap minden órájában.
Az online marketing egyik legfontosabb platformja a Facebook. Képek, videók, hírek megosztására és csoportok létrehozására alkalmas.
TikTok
Nem rég robbant be a videók megosztására alkalmas TikTok a social platformok világába és azóta is folyamatos növekedés alatt áll.
YouTube
A YouTube a videók és a vloggerek online "otthona". A pár percestől a több órás tartalmak is helyet kapnak a platformon.
Inspiráló képek, képgyűjtemények és szuper organikus elérések. A Pinterest az inspirációs tartalmak online helye.
Mit csinál a social media manager?
Hányszor hallottál ahhoz hasonló mondatokat, hogy "Képeket posztolni nem nehéz" vagy "Az Instagram-on írogatás nem egy szakma"? Tény, hogy sokan nem látják, hogy milyen is a közösségi médiában dolgozni és hogy a szakemberek pontosan mire kapják a megkeresett pénzt. Most összeszedtünk néhány dolgot, amit egy social média menedzser csinál.
Kutatások
A social media sokkal több annál, mint fotók és videók egy helyen. A platformok óriási piaci előnyt jelenthetnek egy cégnek, ha megfelelően tudják azt használni és irányítani. Éppen ezért fontos megvizsgálni, hogy a felhasználók mire vágynak: A képeket szeretik inkább, vagy a videókat találják érdekesebbnek? Mikor aktívak? Milyen tartalmak kötik le őket? Szükséges megfigyelni az emberek interakcióit és ezeket a felhasználói igényeket figyelembe véve jelen lenni a közösségi médiában.
Stratégia építés
A közösségi média menedzsment egyik kötelező és legfontosabb eleme a stratégia kiépítése. El kell dönteni, hogy a vállalkozás melyik platformokon van jelen, melyiket aktív igazán és mi a célja. A stratégiai döntésekhez hozzátartozik a hirdetések megtervezése, a kampányidőszakok előkészítése, az ajánlatok kidolgozása és a vizuális tartalmak tervezése is.
Hirdetések
A Facebook és Instagram hirdetések felépítése, mint például a képek és a szövegek megkomponálása is a feladatok listáján van. A hirdetések különböző célokkal futhatnak, például eladásösztönzés, vagy márkaismertség növelése szempontjából. Érdemes ezeket előre megtervezni, figyelembe véve a többi projektet és a nagyobb célokat is.
Tartalomtervezés
A social media menedzser tervezi az oldalokon megosztott tartalmat. A kutatások és a cég történései, célkitűzései alapján, általában más szakemberek segítségével (pl. brandinges, grafikus) kerül megtervezésre és legyártásra a tartalom, ami lehet kép, videó, grafika, illusztráció, stb. Később a tartalmat érdemes online eszközök segítségével időzíteni, hogy akkor is aktív legyen a cég, amikor a social média marketinges éppen máson dolgozik!
Karrierlehetőségek social media managerként
A közösségi média jelenlét egy vállalkozás számára már nem csak opcionális, hanem szinte elengedhetetlen. Legyen szó kicsi, közepes vagy gigaméretű cégről, a közösségi platformokon történő kommunikáció és közösségépítés szerves része a szakmai sikereknek. Nézzük meg, hogy a tanfolyam elvégzése után milyen lehetőségek várnak rád és hogyan tudod kamatoztatni a tudásod!
Szabadúszó
Egyre elterjedtebb a szabadúszó social media marketinges szakember bevonása a cégek folyamatiba. Ezt a világon bárhonnan csinálhatod, pont ezért gyakran a digitális nomádok választják karrierüknek a közösségi média platformok menedzselését. Különböző vállalkozásokkal dolgozhatsz, online tarthatod a kapcsolatot velük és a kivitelezés mellett a tanácsadás is a munkád része lehet - amiért szintén pénzt tudsz kérni. Az áraidat magad szabhatod, viszont az ügyfelek megszerzése a te feladatod, így szükséges egy portfolió és néhány releváns, valós referencia és vélemény, hogy folyamatosan új ügyfeleket tudj bevonzani.
Alkalmazott
Ha a havi stabil bevételt és kiszámítható munkaórákat választanád, akkor dolgozhatsz alkalmazotti viszonyban akár részmunkaidőben, vagy teljes állásban. Alkalmazottként dolgozhatsz junior kollégaként, vagy vezetői pozícióban is. Ahogy azt korábban is írtuk, minden cégnek szüksége van közösségi média menedzsmentre, ezért jó esélyekkel indulsz, ha munkát keresel!
Ügynökség alapítása
Ha megtanulod a közösségi média marketing folyamatait, további szolgáltatásokkal bővítheted a kínálatodat. Egy cégnek jellemzően nem csak egy szolgáltatásra van szüksége, ezért kínálhatsz még olyan extra értéket, mint a tartalommarketing, a fizetett hirdetések tervezése és monitorozása, grafikai feladatok elvégzése, fotózás és videózás, influencer marketing stb. Alapíthatsz ügynökséget, akár más szakemberekkel összefogva, hogy a szolgáltatások palettája minél szélesebb legyen.
Saját vállalkozás
Ha sikeres vállalkozást szeretnél, értened kell a közösségi médiához. Amennyiben nem vagy abban a szakaszban, hogy felvegyél egy menedzsert, vagy esetleg külsős szakemberre bízd a feladatokat, a legjobb, ha magad tanulod meg a közösségi média marketing alapjait és tudatosan építed a márkád! A képzés elvégzésével olyan tudás lesz a kezedben, amivel ezt könnyedén megvalósíthatod.
Miért válassz minket?
Egy olyan átfogó tananyagot állítottunk össze, aminek során elsajátíthatod a közösségi média csatornák jellemzőit, a követőtábor építését, a stratégiai gondolkodást és a kampányok felépítését. Mindezt online, a szakma legjobbjaitól tanulhatod meg! És ha ez nem elég meggyőző, hogy ez a social media képzés neked szól, nézzük meg, hogy milyen előnyökkel jár még a Tanfolyam.hu-n tanulni!
Az online képzés kényelmes
Az online tanulás lehetővé teszi, hogy a saját tempódban, a saját időbeosztásod szerint haladj a tananyag feldolgozásával. Nem kell az utazással időt töltened, vagy szabadnapot kivenned és hétvégéket az iskolapadban töltened ahhoz, hogy új tudásra tegyél szert. Akár néhány nap alatt elsajátíthatod az anyagot, ami segíthet elérni a személyes céljaidat. Ha pedig több időt szánnál a tanulásra, azt is megteheted.
Profi oktatók
Az online közösségi média képzés során profi oktatók tanítanak, akik a szakmai tudásuk átadása mellett érdekes példákkal és esettanulmányokkal színesítik az oktatást. Oktatóink sok éves tapasztalattal rendelkeznek a közösségi médiában, rengeteg projekten dolgoztak már és készen állnak arra, hogy mindent megosszanak veled!
Gyakorlatias oktatás
A példák és gyakorlatias oktatás segítségével hamar elsajátíthatod a social media működését és a tanfolyam elvégzésével párhuzamos alkalmazhatod a tanultakat.
Közösségi média marketing tanfolyam - Kinek ajánljuk?
-
Pályakezdő és junior social media menedzsereknek, akik szeretnék elsajátítani a közösségi média marketing alapjait és gyakorlatias tudást szerezni, amit azonnal alkalmazni tudnak
-
Azoknak a vállalkozóknak, akik saját maguk szeretnék irányítani a közösségi média oldalaikat és ehhez egy könnyen elsajátítható, aktuális tananyagot keresnek
-
Szabadúszó tartalomgyártóknak és digitális szakembereknek, akik szolgáltatásaikat a marketinggel szeretnék kiegészíteni a tartalmak elkészítése mellett
Iratkozz fel hírlevelünkre, hogy elsőként értesülj a közösségi média marketing képzés indulásáról!